"סחבת": מבקר המדינה בתגובה חריפה לבקשת דחיית הביקורת מצד הרמטכ"ל

מתניהו אנגלמן עונה לעתירה של צה"ל והמדינה בנוגע לדחיית הביקורת, וטוען כי מדובר ב"סחבת מצד צה"ל". עוד הדגיש כי הגישה של הצבא בעניין הביקורת היא "בלתי סבירה באורח קיצוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 18:08 א באייר התשפד

"סחבת": מבקר המדינה בתגובה חריפה לבקשת דחיית הביקורת מצד הרמטכ"ל
מבקר המדינה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבקר המדינה הודיע לצה"ל על כוונתו להתחיל בביקורת על התנהלותם לפני ואחרי השבעה באוקטובר, אך הרמטכ"ל מיהר להגיב ולבקש את דחיית הביקורת, מכיוון שלטענתו זהו אינו הזמן הראוי. כעת מגיב מבקר המדינה לעתירה וטוען: "הגישה הדיכוטומית אותה מציע צה"ל היא בלתי סבירה באורח קיצוני, ותוצאתה עלולה להיות אי-קיום ביקורת מכל סוג ומין בצה"ל, משך תקופה ארוכה מאד".

"סחבת מצד צה"ל. חסר תקדים"

כזכור, המדינה הצטרפה לעתירה בבג"צ שדרשה צו ביניים שישהה את קיום הביקורת. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צפויה לייצג את עמדת הרמטכ"ל הרצי הלוי בעתירה ולטעון כי זה אינו העיתוי הנכון לתפוח בחקירה נגד צה"ל.

בתגובה לכך כתב משרד המבקר לבג"צ כי "קיום ביקורת באיחור ניכר, משמעו פגיעה מובהקת בנגישות לראיות שעלולה חלילה לפגוע בביקורת ובאפקטיביות שלה נוכח חלוף הזמן, קושי באיתור מסמכים, חילופי גברא והחלשות הזכרון". עוד אמר, "מתן הארכה המבוקשת, משמעה סחבת מצד צה"ל ומניעת עריכת ביקורת בגוף מבוקר באופן חסר תקדים. הדברים תמוהים במיוחד, בשים לב לכך שעד כה שירות הביטחון הכללי, חרף השתתפותו בלחימה, השכיל להענות לקיום הביקורת".