בג"צ הורה: לפתוח בהליך פלילי נגד השכונה בה גרו רועי קליין ואלירז פרץ

ברוב של שתיים נגד אחד, הוחלט בבג"צ באופן תקדימי על פתיחת חקירה פלילית נגד הבנייה "הלא חוקית" בשכונת היובל שבעלי. העתירה, אותה הגיש ארגון "שלום עכשיו", היא חלק מסדרה של שש עתירות בעלות אופי זהה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 17:37 א באייר התשפד

בג"צ הורה: לפתוח בהליך פלילי נגד השכונה בה גרו רועי קליין ואלירז פרץ
עלי, ארכיון, צילום: Sraya Diamant,Flash90

שכונת היובל בעלי עומדת במרכז סערה ציבורית, לאחר שבהחלטה תקדימית הורה בג"צ למשטרה לפתוח בהליך פלילי בגין בנייה לא חוקית בשכונה. על הגבעה, בה גרו רס"ן רועי קליין ז"ל ורס"ן אלירז פרץ ז"ל, נבנתה בשנים האחרונות שכונה חדשה שעומדת במרכז העתירה.

שתיים בעד, אחת נגד: ההליך הפלילי נגד עלי

ההחלטה התקדימית של בג"צ בעתירת "שלום עכשיו" פוקדת על המשטרה לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית שנבנתה ככל הנראה ללא היתר. זוהי הפעם הראשונה שהחליט בג"צ על פתיחה בהליך פלילי בנושא המאחזים. השופטות ברק ארז ורונן פסקו בעד העתירה, בעוד שהשופטת וילנר וענה כי יש להסתפק בצו שיחייב את הרשויות עצמן להחליט האם לפתוח בחקירה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר (בעוד) יום שחור בתולדות בג"ץ. בג"ץ קבע שיש לחקור בצורה פלילית כאחרוני העבריינים יהודים שכל חטאם הוא שבנו בתים בארץ ישראל. בזמן שהבניה הערבית בישראל וביהודה ושומרון משתוללת בעיני בג"ץ הפושעים והעבריינים הם דווקא היהודים שבנו לעצמם כמה בתים".

השופטת ברק ארז, דחתה את בקשת ההורים

השופטת ברק ארז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחת משש

העתירה היא אחת מתוך שש עתירות דומות שתכליתן דרישה לפתיחת חקירה פלילית שהגישה בשנים האחרונות 'שלום עכשיו'. העתירות עוסקות בבנייה בגבעת הרואה, בקרני שומרון, בשבות רחל ושדה בועז. בעבר התחילה המדינה בהליך הקמת "יחידת אכיפה ייעודית" שתחקור חשדות להפרות של דיני התכנון והבנייה ביהודה ושומרון, אלא שבשנים האחרונות ביטל סמוטריץ' את הקמת היחידה, ועל רקע זה קבעו השופטות כי יש לפתוח בחקירה מיידית.