"לא ימנעו מאיתנו": השבועה של נתניהו - בתגובה להחלטת ביידן

ראש הממשלה הגיב לאמירה התקדימית של ביידן, בה הצהיר כי יעצור את משלוחי הנשק לישראל, ואמר: "אם ניאלץ לעמוד לבד נעמוד לבד". במקביל הסנאטור האמריקני קורא: להדיח את ביידן. מונע סיוע כדי להיבחר מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 15:19 א באייר התשפד | עודכן בתאריך 09/05/24 16:45

"לא ימנעו מאיתנו": השבועה של נתניהו - בתגובה להחלטת ביידן
ביידן ונתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

המשבר בין ישראל לארצות הברית רק הולך ומחריף, זאת לאחר שנשיא ארצות הברית אמר הלילה בקולו כי החליט לעצור את משלוחי הנשק והפצצות לישראל. הצעד התקדימי עורר זעם רב בישראל ובעולם, בין השאר של ראש הממשלה בנימין נתניהו שצייץ מחדש את הנאום שנשא ביום השואה, ורמז - נסתדר גם בלעדיהם.

נעמוד לבד

"גם אם ניאלץ לעמוד לבד נעמוד לבד" אמר נתניהו בסרטון שצייץ מחדש, "גם אם נצטרך לעמוד לבד נמשיך להילחם ברוע האנושי. נמשיך להכות בעוצמה באויבינו עד הניצחון. כראש ממשלת ישראל, מדינתו של עם גאה בן אלפי שנים, אני נשבע, שום לחץ, שום החלטה, בשום פורום בינלאומי, לא ימנעו מאיתנו להגן על עצמנו מפני אלה שרוצים להשמידנו. לעולם לא עוד זה עכשיו".

להדיח את ביידן

גם הסנאטורים האמריקנים לא נשארים אדישים לעצירת הסיוע לישראל. לאחר שאמש תקף הסנאטור לינדזי גרהאם את מזכיר המדינה אוסטין, גם חברו למפלגה טום קוטון קורא: להדיח את ביידן. קוטון התייחס לתהליך ההדחה שנפתח נגד טראמפ בנוגע לעצירת הסיוע לאוקראינה על מנת לזכות שוב בבחירות, ואמר: "לבית הנבחרים אין ברירה אלא להדיח את ביידן בהתבסס על התקדים של טראמפ-אוקראינה של מניעת סיוע חוץ כדי לסייע בבחירה מחדש".

כזכור, בראיון ל-CNN אמר הנשיא האמריקאי כי "ארה"ב תמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת היכולת להגיב לתקיפות כמו אלה שיצאו מהמזרח התיכון לאחרונה", אך בכל הנוגע למלחמה בעזה אמר ביידן: "לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם הערים ברצועה, אם המבצע ברפיח יתרחב אנחנו לא נספק לה את הנשק ופגזי הארטילריה".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368