6 מטרות חיזבאללה, תקיפה ברפיח ויירוט באילת: לילה עמוס בכל הזירות

צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לאילת | הכוחות מוסיפים להדק את אחיזתם בפאתי רפיח, במהלך הלילה הותקף המשגר ממנו נורה המטח לעבר אזור רעים, תקיפות נרחבות בלבנון | צה"ל: הירי למרחב המעבר מונע כניסה של סיוע הומניטרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 07:36 ל בניסן התשפד

6 מטרות חיזבאללה, תקיפה ברפיח ויירוט באילת: לילה עמוס בכל הזירות
עזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

כוחות צה"ל תקפו הלילה (ד') במרחב רפיח את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר עוטף עזה אתמול בשעות הלילה. בשני מטחים שנורו מכיוון עזה, זוהו כ-12 שיגורים ששוגרו ממרחב רפיח שבדרום הרצועה לעבר אזור רעים, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה חמישה שיגורים, שאר השיגורים נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים. פחות משעה לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת חטיבת האש 215 והשמיד את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לשטח הארץ.

צה"ל: הירי למרחב המעבר מונע כניסה של סיוע הומניטרי

כמו כן, מוקדם יותר זוהו שישה שיגורים שחצו מדרום רצועת עזה למרחב כרם שלום, גם במטח הזה לא נרשמו נפגעים ישראליים. בצה"ל אומרים כי ירי ארגוני הטרור למרחב המעבר מונע כניסה של סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, אך יחד עם זאת ימשיך לפעול על מנת לאפשר את התנאים הביטחוניים לפתיחת מעבר כרם שלום.

6 יעדי חיזבאללה בלבנון הותקפו

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון במרחבים כפר כילא, עייתא א-שעב, אלחיאם ומארון א-ראס. כמו כן, הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים חולא ועיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה להסרת איום במרחבים טיר חרפא ואל-ג'בין.

משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון

משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

יורטה מטרה שהייתה בדרכה לאילת

במהלך שעות הלילה זוהתה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח, סמוך למרחב העיר אילת. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה מחוץ לגבולות ישראל.