שורדת השואה והנכד הקצין סגרו מעגל: צפו ברגע הפעלת הצפירה הארצית

הצפירה הארצית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה הופעלה היום על ידי שורדת השואה, מלכה הרמן ונכדה, סרן מאור הרמן, קצין בפיקוד העורף. להרמן שנכללה במסעם של "ילדי טהרן" שניצלו מן התופת 3 ילדים, 9 נכדים ו-6 נינים | צפו ברגע הדלקת הצופרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/24 14:06 כח בניסן התשפד

שורדת השואה והנכד הקצין סגרו מעגל: צפו ברגע הפעלת הצפירה הארצית
הרמן ברגע הפעלת הצופרים, צילום: דובר צה"ל

מדינת ישראל מתייחדת היום (ב') עם זכר ששת המיליונים שנספו בשואה ובשעה 10:00 נשמעה צפירת זיכרון בת שתי דקות. את הצופרים הארציים הדליקה השנה שורדת השואה מלכה הרמן יחד עם נכדה סרן מאור הרמן, קצין בפיקוד העורף.

שרדה את המחנה בסיביר ונמנתה על "ילדי טהרן"

הרמן נולדה בעיר חורביישוב בפולין, בשנת 1932. בספטמבר 1939, הייתה אמורה להתחיל ללמוד בכיתה א'. במקום זאת, החלו באותו היום הפצצות של הצבא הגרמני בעיירת מגוריה. יחד עם משפחתה ברחה לאוקראינה ובאוקטובר 1939 גורשו למחנה עבודה רוסי בסיביר כשאת הדרך לשם עשו ברכבות בקר צפופות, בנסיעה שארכה כשבוע.
הרמן ונכדה, היום

הרמן ונכדה, היום צילום: דובר צה"ל

בגיל 9, יחד עם אחיה חיים, שהיה בן 11, הועלו על רכבת מטשקנט בירת אוזבקיסטן לטהרן עם ילדים יהודים נוספים בחסות צבא אנדרס. זו הייתה הפעם האחרונה בה ראו את אביהם בחיים. משם המשיכו את המסע המפרך לארץ ישראל, דרך הודו ותעלת סואץ. יחד עם ילדים נוספים שעשו עמם את הדרך, זכו לכינוי "ילדי טהרן" והיו לקבוצת הילדים הראשונה שהגיעה לארץ מאירופה בפברואר 1943.
למלכה ובעלה זאב זכרונו לברכה, 3 ילדים, 9 נכדים ו-6 נינים.

"ניתנה לי הזכות לקחת חלק בהנצחת אחינו ואחיותינו שנרצחו בשואה"

"בתקופה זו, בה אנו עדים לאיומים הרבים על מדינת ישראל והעם היהודי, ניתנה לי הזכות לקחת חלק בהנצחת זיכרונם וגבורתם של אחינו ואחיותינו שנרצחו בשואה" אמרה הרמן. "להיות כאן, לצד נכדי, זוהי התרגשות אדירה שמזכירה לי את הדרך שעברתי כדי להגיע לכאן ואת הגאווה על המשפחה שהקמתי בזכות ולמרות הכל".