אחרי שלא קיבל מינוי: התפקיד שבן גביר מייעד לוינטר

הסערה סביב החלטת שר הביטחון והרמטכ"ל לשחרר בקרוב את תא"ל עופר וינטר מצה"ל, בוחן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אפשרות למנות את וינטר לניצב במשטרה. פניה לוינטר תיעשה רק עם פרישתו מהצבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 12:48 כז בניסן התשפד

אחרי שלא קיבל מינוי: התפקיד שבן גביר מייעד לוינטר
תא"ל עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

ההחלטה של שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי שלא לקדם את תא"ל עופר וינטר ולשחררו בקרוב משירות בצה"ל ממשיכה לעורר הדים. בצל ההחלטה של השר והרמטכ"ל והביקורת עליה בימין, שוקל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להציע לוינטר להצטרף למשטרה ולכהן כקצין בדרגת ניצב, כך דווח ב-YNET.

פנייה לוינטר תיעשה רק עם פרישתו מצה"ל

פנייה לוינטר טרם נעשה מצידו של בן גביר ותיעשה רק לאחר שחרורו של הקצין מצה"ל. בקרוב ייכנס לתפקידו המפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד ולאחר כניסתו לתפקיד צפויים כמה מהניצבים לפרוש מה שיצריך את איוש התפקידים מחדש ואולי יסלול את דרכו של וינטר למשטרה.

לפני מספר חודשים ועוד לפני פרוץ המלחמה, עלה שמו של וינטר כמועמדו של השר בן גביר לתפקיד המפכ"ל הבא. בין המועמדים לתפקיד המפכ"ל אותם שקל בן גביר עלה גם שמו של וינטר, כך חשף עיתונאי "הארץ" ג'וש בריינר. בן גביר הזכיר את שמו של וינטר ביחס למינוי נוסף - כמועמד לתפקיד ראש המשמר הלאומי.

בן גביר,יוצא  נגד הודעת לשכת נתניהו

בן גביר,יגייס את וינטר למשטרה? צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר"

כאמור, בימין תקפו בחריפות את ההחלטה שלא לקדם את וינטר והבוקר (א') הגיב שר האוצר סמוטריץ' וכתב: "עכשיו ברור למה אסור לפיקוד שכשל לעצב את דור העתיד של הצבא? אחד הלקחים הראשונים מה-7.10 היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר כדי שיכניס לצה"ל התקפיות וחדות מחשבתית. העובדה שמסלקים אותו מהצבא אחרי שהוכיח את עצמו תחת אש היא מקוממת והיא צעד הפוך מהשינוי שצה"ל זקוק לו".