הקצין שנפצע קשה ברצועה מזועזע מהרב יצחק יוסף: "בתור אדם מאמין, קשה לי"

אמירותיו של הרב יצחק יוסף נגעו בנקודות רגישות במיוחד. אהרון קרוב שנפצע קשה בלחימה, מסביר למה ההתבטאויות פגעו בו בתור איש תורה, על הנזק שהן עושות לציבור החילוני והדתי, ועל התקווה לשינוי בעתיד: "הלוואי שייבחר רב ראשי שהוא דתי לאומי"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 01/05/24 16:25 כג בניסן התשפד

הקצין שנפצע קשה ברצועה מזועזע מהרב יצחק יוסף: "בתור אדם מאמין, קשה לי"
חייל דתי, אילוסטרציה, צילום: Zack Wajsgras /Flash90

"קשה לי שהרב הראשי בישראל אומר דבר כזה", כך מעיד אהרון קרוב על אמירותיו האחרונות של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שטען כי היירוט המוצלח למתקפה האיראנית היה "רק בזכות בני הישיבות והאברכים". אמש (ג') אף פורסם כי בג"צ הוציא צו על תנאי ומעכב את זכיית הרב יוסף בפרס ישראל, עקב אמירותיו השנויות במחלוקת.

מייצג את הדת לא נכון

"לי ברור שהתורה מאוד חשובה, בתור איש שלמד ולומד תורה", מבהיר קרוב בשיחה עם "חדשות כיפה". אהרון קרוב, שהיה הפצוע הקשה ביותר במבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2008, משרת בימים אלה כסגן מפקד יחידת מילואים בה נכי צה"ל שהשתקמו מלווים את הפצועים החדשים. "הרבנים שלי הם שהנחו אותי מה זה תורה ודרכם היה לי ברור שאני הולך לצבא ויוצא קצונה, ובסופו של דבר גם אם יש מלחמה אני הולך ועושה הכל".

אהרון קרוב

אהרון קרוב צילום: באדיבות המצולם

קרוב מבהיר כי בעיניו התורה מורה לכל אחד ואחת להלחם ומבחינתו "זה בכלל לא שאלה", לכן היה לו קשה במיוחד עם דבריו של הרב יוסף: "זה עצוב שהרב הראשי אומר כזה דבר, כי בסופו של דבר הוא מייצג את הדת. בסופו של דבר, אדם חילוני ששומע אותו הוא בא ואומר 'זו התורה. התורה שלנו היא כזו וכזו' ולצערנו הרב אנחנו מבינים שזו בכלל לא התורה, וזה צובט בלב כשזה נראה שזה מה שהדת שלנו אומרת".

הוא מסביר כי מעבר להשפעה על הציבור החילוני ועל הדרך בו הוא תופס את הדת, אמירותיו של הרב פוגמות גם בציבור הדתי עצמו: "זה קשה לי. אנשים באים ואומרים 'זה הרב הראשי וזה מה שהוא אומר', וזה יוצר קונפליקט בין ללכת לצבא או לא, ומי מגן על ישראל: הקדוש ברוך הוא או שזה בעצם המטוסים וצה"ל שבאו והגנו על ישראל".

הרב יוסף

הרב יוסף, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"הלוואי שייבחר רב ראשי דתי לאומי"

בקרוב ייבחרו הרבנים הראשיים החדשים, שיחליפו את הרב יצחק יוסף ואת מקבילו, הרב דוד לאו. קרוב מביע תקווה כי הרב הבא יהיה מהמגזר הדתי לאומי: "בסופו של דבר יש משהו מאוד שונה בין חרדי לבין דתי לאומי, וזה לא רק בלבוש. מה שבאמת משנה זה מהיכן מגיעה האמונה. מבחינת החרדים, האמונה נובעת מבסיס שהוא גלותי, לעומת הדתיים לאומיים שנמצאים בארץ ישראל. וכשאתה בארץ ישראל ברור לך שאתה הולך לצבא, וברור לך שאתה נלחם, וברור לך שאתה נפצע". מתוך האמונה הזו, הוא מקווה, "הלוואי שנוביל את המהלך שייבחר רב שהוא דתי לאומי שבסופו של דבר יגיד דברים שונים לעם ישראל בתור רב ראשי".