פרסום ראשון המינויים בצה"ל | סמוטריץ' במכתב לנתניהו: "במשך תשעה חודשים טעיתי, לא עוד"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד למינויים החדשים בצה"ל, אותם מוביל הרמטכ"ל הרצי הלוי, שר האוצר שיגר מכתב לנתניהו: "לא אוכל להשלים עם סבב המינויים". עוד הוא כותב: "מצאתי את עצמי נושא בעל כרחי באחריות לאסון הנורא של שמחת תורה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/03/24 11:11 ז באדר ב' | עודכן בתאריך 17/03/24 11:44

המינויים בצה"ל | סמוטריץ' במכתב לנתניהו: "במשך תשעה חודשים טעיתי, לא עוד"
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט לבצע מחר (ב') סבב מינויים נוסף בדרגות אל"מ לדרג מפקדי חטיבות במסגרתו ימונו 52 קצינים חדשים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זועם על ההחלטה ושלח מכתב לראש הממשלה נתניהו בדרישה לעצור את המינויים.

סמוטריץ' כתב לנתניהו: "אבקשך להביא עוד הערב לקבינט החלטה להורות לרמטכ"ל להימנע מביצוע המינויים, כדי למנוע מצב שבו ההחלטה מתקבלת בדיעבד ואנו נדרשים לבטל מינויים שכבר בוצעו. לא אוכל לשתוק, לקחת אחריות ולהיות חלק מהמשך הקונספציה בצה"ל. לא אוכל להשלים עם סבב המינויים האמור".

"מצאתי את עצמי נושא בעל כרחי באחריות לאסון הנורא של שמחת תורה"

סמוטריץ' מוסיף וכותב לנתניהו: "במשך תשעה חודשים שקדמו למלחמה טעיתי והשלמתי עם החלטות שלא הזדהתי איתם, הרכנתי ראשי בפני יהירות וזלזול של ראשי המערכת בי ובמי שחשבו כמוני בקבינט. לא 'הפכתי שולחן' ומצאתי את עצמי נושא בעל כרחי באחריות לאסון הנורא של שמחת תורה. לא עוד. לא אוכל לשתוק, לקחת אחריות ולהיות חלק מהמשך הקונספציה בצה"ל. לא אוכל להשלים עם סבב המינויים האמור".

הרמטכ"ל הלוי, היום

הרמטכ"ל הלוי, היום, צילום: דובר צה"ל

התפקידים שזקוקים למינוי

אחד בתפקידים המיועדים למינוי חדש בסבב הנוכחי הוא של קצין המודיעין של פיקוד דרום, קצין בדרגת אלוף משנה. בשבוע שעבר הודח הקצין הנוכחי של הפיקוד לאחר שדיווח למפקדיו על רומן שהיה בינו לבין קצינה ששירתה תחתיו וביקש לעזוב את תפקידו. מפקדים נוספים שאמורים להתמנות הם ראש מנהלת התיאום והקישור של עזה במתפ"ש וכן מפקדי חטיבות לחטיבה 300 בצפון (הגליל המערבי), וחטיבות שומרון, עציון ויהודה.

המכתב של סמוטריץ

המכתב של סמוטריץ' לנתניהו צילום: צילום מסך