מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עסקת החטופים "ההצעה מקובלת על שני הצדדים": ההסכמות בין ישראל לחמאס - והמחלוקת

בעולם הערבי מביעים אופטימיות זהירה לגבי העסקה, טוענים כי היא הטובה ביותר שהוצעה, ומעריכים כי תגובת חמאס תגיע רק מחר. עם זאת, ישראל וחמאס עדיין במחלוקת לגבי מספר החטופים, וייתכן שאורך ההפוגה יתקצר בתגובה להפחתה במספר המשוחררים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 10:26 כב בניסן התשפד

"ההצעה מקובלת על שני הצדדים": ההסכמות בין ישראל לחמאס - והמחלוקת
יחיא סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

ביממות האחרונות מסתמן כי עסקת החטופים העומדת על הפרק היא הרלוונטית ביותר עד כה, והיא זו שיכולה להביא לעצירת הלחימה באופן זמני ושחרור החטופים. אך בעוד בישראל העריכו כי תשובת חמאס להצעה תגיע עוד היום (ג'), בערוץ החדשות הסעודי "אל-חד'ת" הודיעו כי התשובה המיוחלת לא תגיע עד יום רביעי בערב.

חמאס: ההצעה הטובה ביותר שהועלתה

עוד נאמר, כי ההצעה המצרית מוצאת חן בעיני חמאס, והיא ההצעה הטובה ביותר שעלתה עד כה, אך שורש המחלוקת נעוץ עדיין במספר החטופים שישוחררו. בעוד בישראל מתעקשים על שחרורם של 33, בחמאס לא מוכנים לשחרר יותר מ-20. על פי ההערכות, ייתכן ויופחתו ימי הפסקת האש בהתאמה להפחתה במספר המשוחררים.

גורם המעורה בפרטי המשא ומתן הדגיש כי חמאס לא זנח את דרישתו להכריז על סיום המלחמה, אך הוא מוכן לדון בנושא במהלך ההפוגה וליישם את החלק הראשון של העסקה. בינתיים בישראל הוחלט שלא לשלוח משלחת לקהיר, ומאיימים כי אם לא תחתם עסקה תצא הפעולה הצבאית ברפיח לפועל בטווח הימים הקרובים.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368