מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רפיח או עסקה: ההמתנה לתשובת חמאס להצעה - והלחץ של ביידן

ישראל והמתווכות מעריכות כי חמאס ימסור את תשובתו לעסקה במהלך היום. ביידן הדגיש לנשיא מצרים ואמיר קטאר כי קריטי שהעסקה העומדת על הפרק תתקבל. בישראל יחליטו האם לשלוח משלחת לקהיר בהתאם לתשובת חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 07:26 כב בניסן התשפד

רפיח או עסקה: ההמתנה לתשובת חמאס להצעה - והלחץ של ביידן
סינוואר ונתניהו, משא ומתן בשלבים , צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

המשא ומתן לשחרור החטופים הגיע לנקודה קריטית. על השולחן עומדת הצעה שנחשבת, בעיני מדינות העולם והמתווכות, כהצעה טובה מאוד לחמאס. על פי ההערכות, חמאס יחזיר תשובה היום (ג'), וביידן לוחץ בכל כוחו על מצרים וקטאר שיפעלו למימוש העסקה.

ביידן: עסקה עכשיו - הסיכוי היחיד להפסקת אש מיידית

במהלך הלילה שוחח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם נשיא מצרים ואמיר קטאר, והדגיש כי על שלוש המתווכות לפעול כדי לוודא שכל תנאי עסקת החטופים ייושמו כראוי. בנוסף הוא ביקש מהשניים לעשות את כל המאמצים להשיג עסקה מיידית לשחרור החטופים מידי חמאס, מכיוון שזהו הדבר היחיד, לטענתו, שעומד בפני הפסקת אש מיידית והקלה בסבל אזרחי עזה.

ג

ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

האולטימטום הישראלי

גם בישראל מעריכים כי תשובת חמאס לעסקה תגיע במהלך היום. בדיון לילי שנערך בנוכחות ראש הממשלה, הוחלט כי במהלך היום תתקבל החלטה סופית בנוגע לשליחת משלחת ישראלית לקהיר. כלומר, שבישראל ימתינו לתשובה חיובית או שלילית על מנת להמשיך במגעים הדיפלומטיים. ככל שלא תתקבל עסקה בשעות הקרובות, תפדה ישראל את האולטימטום וככל הנראה תיכנס לפעולה צבאית ברפיח.

כזכור, על פי הדיווחים העסקה הנוכחית כוללת שחרור של 33 חטופים בתמורה להפקה בת 40 יום בלחימה ושחרור של אלפי מחבלים מהכלא הישראלי. בניגוד לכך, גורמים בחמאס טוענים כי הם לא מוכנים לשחרר יותר מעשרים חטופים, וכי הם דורשים הפסקת אש מלאה בלחימה. כך או כך, התשובה תינתן ככל הנראה היום.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368