ראש המודיעין המצרי יבקר בישראל בניסיון להתניע עסקת חטופים

עבאס כאמל, ראש המודיעין המצרי, יעמוד בראש משלחת מצרית שתבקר היום בישראל וצפוי להיפגש עם ראש המוסד דוד ברנע ועם ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי | זו העסקה המצרית שנמצאת על השולחן

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 09:08 יח בניסן התשפד

ראש המודיעין המצרי יבקר בישראל בניסיון להתניע עסקת חטופים
עבאס כאמל, ראש המודיעין המצרי; 2021, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, יעמוד בראש משלחת מצרית שתבקר היום (שישי) בישראל, כך על פי דיווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד. כאמל יגיע במסגרת המגעים להתנעה מחדש של עסקת חטופים וצפוי להיפגש עם ראש המוסד דוד ברנע וראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי.

הלחץ להשגת עסקת חטופים

נזכיר כי בישיבת הקבינט אמש (ה') השרים דנו במתווה ישראלי חדש להתנעת המשא ומתן לשחרור החטופים. גורם ישראלי שבקיא בפרטי המשא ומתן טען כי ישראל תדרוש שחרור של 33 חטופים ביניהם נשים, חיילות, מבוגרים, חולים ופצועים וכן פגועי נפש. בתמורה לכך, ישראל תתבקש להסכים להחזיר תושבים לצפון הרצועה, ואינה תידרש להכריז על סיום המלחמה. עניין נוסף שמוצע במתווה הוא שחרור מחבלים ורוצחים עם דם על הידיים מהכלא הישראלי, לפי מפתח שיקבע.

לצד הדיון בעסקה החדשה, גורם מצרי אמר לרשת החדשות "אל חדת" כי מצרים הציגה לרמטכ"ל ולראש השב"כ מתווה חדש לעסקת חטופים. על פי הדיווח, המתווה יכלול הקפאה מוחלטת וסופית של כניסת צה"ל לרפיח, הפסקת אש למשך כשנה מצד ישראל. בתמורה, חמאס יקפיא את "הפעילות הצבאית", כלשונו, נגד ישראל. לפי הדיווח, הקבינט הביטחוני דן בהצעה המצרית.