מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

באורך של מעל 20 ק"מ: צה"ל איתר והשמיד מנהרת טרור תת קרקעית

מטוסי קרב חיסלו שני מחבלים ברצועת עזה שניסו לבצע שיגורים לעבר שטח הארץ | לוחמי צה"ל איתרו והשמידו מעל 20 ק"מ של תוואי תת קרקעי במרחב המסדרון במרכז הרצועה | דיווחים זרים: ישראל תקפה ברפיח

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 09:29 יז בניסן התשפד | עודכן בתאריך 25/04/24 14:01

באורך של מעל 20 ק"מ: צה"ל איתר והשמיד מנהרת טרור תת קרקעית
תוואי המנהרה שהושמד, צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ביצע חמישה מבצעים חטיבתיים במרחב שאטי, זייתון, שיפאא', נוציראת ומבצע במסדרון מרכז הרצועה. בתוך כך, הלוחמים בשיתוף כוחות יהל"ם והנדסה איתרו והשמידו מעל 20 ק"מ של תוואי תת קרקעי במרחב המסדרון, חלקו חוצה מצפון לדרום הרצועה.

החיילים ברצועה,

החיילים ברצועה, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פועל במסדרון במרכז הרצועה, כאשר לאורך היממה האחרונה הכוחות חיסלו מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, כוחות החטיבה זיהו שני מחבלים שניסו לבצע שיגורים לעבר שטח ישראל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים, השמידו את בור השיגור ואת מחסן אמצעי הלחימה בו שהה אחד המחבלים.

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור במרחב שאטי שברצועה, בה שהו מחבלים שביצעו שיגורים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה. כמו כן, אמש חוסלו בתקיפה מדויקת חוליית מחבלי צליפה במרחב נוציראת.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

לקראת תקיפה ברפיח?

התקיפות הללו קורות על רקע התקיפה הממשמשת ובאה ברפיח, זאת לאחר שהפלסטינים דיווחו הלילה על תקיפות אוויריות בצפון רפיח. על פי הדיווחים, שלושה נהרגו במתקפה במקום. במקביל, הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס היום על מנת לקדם את הפעולה המיוחלת בדרום הרצועה.

תקיפות חיל האוויר בלבנון הלילה

במהלך הלילה נמשכו המתקפות, ומטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור, עמדת תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, חיל האוויר תקף הלילה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרון א-ראס, ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון.