מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הוושינגטון פוסט מפרסמים: לא יוטלו סנקציות על גדוד נצח יהודה

על רקע האיומים של ארצות הברית כי יטילו סנקציות על גדוד "נצח יהודה", דיווח בוושינגטון פוסט מדבר על הבטחה מהיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן כי הסנקציות לא יצאו לפועל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/24 17:50 טז בניסן התשפד

הוושינגטון פוסט מפרסמים: לא יוטלו סנקציות על גדוד נצח יהודה
נצח יהודה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה), צילום: Arie Leib Abrams,FLASH 90

מדינת ישראל סערה בשבוע שעבר בעקבות הודעת ארצות הברית כי בכוונתה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, זאת בטענה להפרת זכויות אדם ביו"ש נגד פלסטינים. פוליטקאים מכל הקשת הפוליטית בישראל גינו את הסנקציות בחריפות.

היום (ד') אריאל כהנא פירסם כי יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, קיבל הבטחה מהיועץ לביטחון לאומי של ממשל ביידן, ג'ייק סאליבן, כי לא יוטלו סנקציות אמריקניות על חיילי צה"ל. על פי הדיווח, כאשר ג'ונסון שמע על הכוונה הוא התקשר באופן מידי לסאליבן והביע תרעומת רבה. "עוד בראבו ליו"ר" נכתב בוושינגטון פוסט.

"לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל"

בצה"ל הגיבו על הטלת הסנקציות: "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינ"ל. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה"ל" פתח דובר צה"ל.

"בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד, העניין לא מוכר בצה"ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן" הצהיר דובר צה"ל. עוד נמסר כי "צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".