הרשת לועגת: לפיד מיהר להאשים את הממשלה - ושכח שהאירוע קרה במשמרת שלו

לפיד יצא כנגד הסנקציות האמריקניות, ותלה את האשמה בדרג המדיני הנוכחי. אך הגולשים ברשת מיהרו להצביע כי התקרית בבסיס הסנקציה במהלכה נהרג קשיש פלסטיני, קרתה בכלל בתקופת ממשלת בנט-לפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 15:24 יג בניסן התשפד

הרשת לועגת: לפיד מיהר להאשים את הממשלה - ושכח שהאירוע קרה במשמרת שלו
לפיד ובנט | התקרית התרחשה בתקופתם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (שבת) הודיעה ארצות הברית בצעד תקדימי כי תטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה בטענה כי חלה הפרת זכויות אדם ביו"ש נגד פלסטינים. הפוליטיקאים מיהרו להביע את חוסר שביעות רצונם בזה אחר זה, ביניהם גם ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, שהאשים את הדרג המדיני. אך ההאשמה לא עברה מתחת לרדאר, כיוון שהגולשים מיהרו להצביע על צביעות מסוימת בתגובת לפיד.

לפיד האשים - הגולשים לעגו

"הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן" כתב לפני מספר שעות ראש האופוזציה, ומיהר להאשים: "מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו"ש והשר סמוטריץ׳ לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים. חיילי צה"ל ומפקדיו הם הראשונים להפגע ממדיניותה המופקרת וכשלונה המדיני של הממשלה".

עם זאת, כפי שהצביעו הגולשים, וביניהם כתב כאן 11 מיכאל שמש, התקרית המרכזית העומדת בבסיס הסנקציות היא תקרית מותו של עמר אסעד בשנת 2022, בתקופת ממשלת בנט-לפיד. כזכור, אסעד היה קשיש פלסטיני בן 80 שנעצר ונאזק על ידי גדוד נצח יהודה, ונמצא לאחר מספר שעות מת כשהוא עדיין אזוק. זאת בעוד בגדוד טענו כי שיחררו אותו לחופשי טרם התקרית.