דיווח פלשתיני: בן 80 מת אחרי שנעצר על ידי כוח צה"ל, במצ"ח פתחו בחקירה

כוח צה"ל אזק ועצר את עמר אסעד בן ה-80 והכניס אותו למבנה סמוך. כעבור מספר שעות הוא אותר ללא רוח חיים כשאזיקון מוצמד לידו ולפי ההערכות הוא נפטר מהתקף לב | הפלשתינים טוענים: החיילים היו אגרסיביים, אך בצה"ל מבהירים: הוא שוחרר בחיים. בארצות הברית דורשים הסברים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/22 15:56 י בשבט התשפב

דיווח פלשתיני: בן 80 מת אחרי שנעצר על ידי כוח צה"ל, במצ"ח פתחו בחקירה
מחסום צה"לי בשומרון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

עמר אסעד, פלשתיני בן 80 מהכפר ג'לג'ליא צפונית לרמאללה, נמצא היום (ד') בשעות הבוקר המוקדמות מת. לפי דיווחים פלשתינים, המבוגר מת מהתקף לב במהלך מעצרו על ידי כוח צה"ל בלילה, כאשר בתיעודים מהמקום נראה אזיקון מוצמד לידו של אסעד. מנגד, גורמים בצה"ל טענו כי "הפלשתיני בן ה-80 נעצר על ידי כוח מגדוד נצח יהודה, שוחרר בחיים בלילה ונמצא מת בבוקר. נפתחה חקירת מצ"ח". 

האירוע התחיל אתמול (ג') בלילה כשכוח מגדוד נצח יהודה פרס מחסום זמני, "צ'ק פוסט" בכביש מצפון לרמאללה. מעט לאחר חצות, עצרו החיילים את הרכב בו ישב אסעד. לפי תחקיר ראשוני של האירוע, אסעד החל להרים את קולו ולצעוק על חיילי הכוח שבתגובה אזקו ועצרו אותו. יחד איתו נעצרו מסיבה לא ידועה עוד ארבעה פלשתינים. החיילים הכניסו את כל העצורים למבנה שסמוך למחסום והחזיק בהם שם.

כעבור מספר שעות, הכוח פירק את המחסום ועזב את המקום בזמן שהעצורים עדיין אזוקים בבניין הנטוש. תושבים פלשתינים שהגיעו למקום וסייעו לעצורים, זיהו את אסעד כשהוא ללא רוח חיים. לא נמצאו על גופו סימני אלימות. 

מאוחר יותר, אישר משרד החוץ האמריקאי כי אסעד הוא אזרח ארצות הברית, ועל כן המדינה תומכת בחקירה מעמיקה באשר לנסיבות מותו, כך עולה מדיווח של כאן חדשות.