טלי גוטליב מתפוצצת על השלטון האמריקני: "אנטישמיות בת זמנינו"

לאחר הפרסום על הסנקציות שתטיל ארה"ב על גדוד נצח יהודה, השתלחה חברת הכנסת בארצות הברית והכריזה: "מאסתי בשליטה הזו של ארה״ב עלינו. היא דורכת עלינו בתיחכום". איתמר בן גביר הצהיר: "נקלוט אותם במג"ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/24 22:10 יב בניסן התשפד

טלי גוטליב מתפוצצת על השלטון האמריקני: "אנטישמיות בת זמנינו"
טלי גוטליב, צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

על רקע המתיחות בין ישראל לארצות הברית בתקופה האחרונה, ארה"ב צפויה לצאת בצעד חסר תקדים ולהכריז בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" בצה"ל. חברת הכנסת טלי גוטליב נדהמה מהפרסום ותקפה: "מסרבת להיות מדינה מוכה".

"מאסתי בשליטה הזו של ארה"ב עלינו"

"מי את ארה"ב שמעזה להטיל סנקציות על גדוד חרדי נצח יהודה בצה"ל? אנטישמיות בת זמנינו", זעקה ח"כ גוטליב. "מאסתי בשליטה הזו של ארה"ב עלינו ועל האיומים הגלויים האלה. אני מצפה לגנות בתוקף את האיום המחפיר הזה על חיילינו". גוטליב המשיכה לתקוף: "ארה"ב דורכת עלינו בתיחכום, סטירה וליטוף סטירה וליטוף. אני מסרבת להיות מדינה מוכה".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, זעם על הטלת הסנקציות על גדוד נצח יהודה: "סנקציות על חיילנו זה קו אדום! השר גלנט חייב לגבות במיידי את 'נצח יהודה'. במידה לא, נקלוט אותם במג"ב - כגיבורים גדולים", הצהיר.

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר , נצרף אותם למג"ב צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

"שיטת הסנקציות נועדה לדבר אחד: יצירת סימטריה בין ישראל לאויביה"

גם אריאל קלנר, ח"כ הליכוד, הביע את דעתו על הטלת הסנקציה: "כפי שאמרתי בעבר, שיטת הסנקציות שהחלה נגד מתנחלים ופעילים שנתפסים 'קיצוניים' ללא ראיות וללא כל בסיס משפטי נועדה לדבר אחד: יצירת סימטריה בין ישראל לאויביה. זה מתחיל מכמה מתנחלים, עכשיו ממשיכים ליחידה בצה"ל. זה ימשיך כנגד קצינים וחיילים שנלחמים באויב בצורה 'יותר מדי' אפקטיבית לטעם מישהו במחלקת המדינה".

"ערבות הדדית נבחנת ברגעים אלה. מצפה מכל המערכת הפוליטית במדינת ישראל, לגלות פטריוטיות ולומר בצורה ברורה: אין סימטריה בין ישראל שנלחמת על חייה לאויביה צמאי הדם המייצגים את השפל המוסרי והרוע האנושי הצרוף. זה השלב שבו צריך לצופף שורות ולומר לעולם, שעל אף כל המחלוקות, כל ישראל ערבים זה לזה" הדגיש.