מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

באיראן חוגגים על הציוץ של בן גביר: "הישראלים לועגים לעצמם"

ברשת החדשות האיראנית המזוהה עם משמרות המהפכה ציטטו את הציוץ של בן גביר וכתבו: "הישראלים לועגים לעצמם. השר לביטחון הפנים של המשטר הציוני הגדיר את התקיפה באיראן כחלשה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/04/24 10:56 יא בניסן התשפד

באיראן חוגגים על הציוץ של בן גביר: "הישראלים לועגים לעצמם"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

באיראן חוגגים את הציוץ של בן גביר: סוכנות הידיעות הרשמית למחצה באיראן, "תסנים", אשר מזוהה עם משמרות המהפכה, שיתפה את הציוץ של השר בן גביר וכתבה: "הישראלים לועגים לעצמם. השר לביטחון הפנים של המשטר הציוני הגיב על הדיווחים על התקיפה באספהאן: 'חולשה'". קודם לכן, השר לביטחון פנים הביע ביקורת מרומזת על התקיפה הישראלית באיראן וכתב ברשת החברתית X: "דרדלה!".

דיווחים: "ישראל תקפה בסיס אווירי באספהאן"

מוקדם יותר דווח ברשתות הזרות, כי במהלך הלילה (ה') ישראל תקפה את נמל התעופה באספהאן בתגובה לתקיפה חסרת התקדים האיראנית לעבר ישראל במוצאי שבת. גורמים אמריקניים אישרו לרשתות ABC, ניו יורק טיימס ופוקס ניוז כי ישראל ביצעה תקיפה מוגבלת בשטח איראן, ושלושה גורמים בטהרן אישרו כי אכן הייתה פגיעה בשדה התעופה.

דיווח: התקיפה בוצעה באמצעות טילים | כלי תקשורת באיראן: יורטו 3 כטב"מים

עוד דווח ברשת ABC כי התקיפה הישראלית בוצעה באמצעות "טילים ישראליים" אך בתקשורת האיראני דווח כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט מספר כלי טיס בלתי מאויישים, ואילו דובר תוכנית החלל האזרחית של איראן אמר כי המל"טים שהופלו שוגרו מתוך איראן. במקביל בטלוויזיה הממלכתית של איראן פרסמו הבוקר תיעודים מאזור התקיפה המעידים על קיומה של שגרה באזור.

נמלי התעופה באיראן הושבתו בזמן התקיפה

במהלך התקיפה, לפי סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" כלל הטיסות האזרחיות לטהראן, אספהאן ושיראז הופסקו, אך כבר הבוקר כאמור באיראן הודיעו על הסרת כלל זה ההגבלות על טיסות ושדות התעופה חזרו לפעילות מלאה.