הכנס השנתי של יד תמר: "הייתם שם ברגע שהיינו צריכים אתכם"

בכנס השנתי של עמותת יד תמר בסימן "משגרה לחירום ובחזרה" השתתפו אישים רבים ובניהם ראש עיריית שדרות, חברי הכנסת מיכל וולדיגר וולדימיר בליאק ואישים נוספים. ריאיון אחד לא הותיר עין יבשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 19:55 י בניסן התשפד

הכנס השנתי של יד תמר: "הייתם שם ברגע שהיינו צריכים אתכם"
כנס יד תמר, צילום: לירון בר

הכנס השנתי של עמותת "יד תמר" בסימן "משגרה לחירום ובחזרה" נערך שבוע שעבר בתל אביב.
היה מרגש, מעשיר, מחזק ועם שפע כלים לניהול משברים. בכנס השתתפו ראש עיריית שדרות, חברי הכנסת מיכל וולדיגר וולדימיר בליאק ואישים נוספים. בנוס, מהלך הכנס הושקה אפליקציית אנולה שלנו - הכלי שיסייע לכל אחד מאיתנו לנהל נכון את העזרה במצבי משבר.

כנס יד תמר

כנס יד תמר צילום: לירון בר

"אתם יד תמר הייתם שם ברגע שהיינו צריכים אתכם"

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי סיפר במהלך הכנס: "מתחילת המלחמה מצאנו את עצמנו עם 30 נרצחים ומעל 32,000 תושבים שכלואים בביתם במשך שלושה ימים. ראש עיר לא יכול לחלק את עצמו ל-30 משפחות שכול שזקוקות למעטפת מחבקת. אתם יד תמר הייתם שם ברגע שהיינו צריכים אתכם".

פאנל נוסף שנערך עסק ביחסי ממשלה - רשויות וחברה אזרחית כאשר ממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי (בתחילת המלחמה) גברת ירונה שלום סיפרה על העברות מוחרגות שיצאו לפדויי שבי עוד לפני חקיקה מסודרת. מנהל הרווחה בשדרות, עידו ז'ולטי, סיפר על החשיבות של פעילות החברה האזרחית בשיתוף פעולה עם הרשות וחברי הכנסת מיכל וולדיגר וולדימיר בליאק שיתפו על מאחורי הקלעים של התקציבים לחירום.

הריאיון שלא הותיר עין יבשה

בהמשך, ד"ר שי בן יוסף הביא תובנות מתקדמות על ערך החוסן הקהילתי ככלי חשוב למניעת הידרדרות של המשפחות למצבים מורכבים. במהלך הכנס נערך ריאיון שובר לב עם שי לי עטרי וינר שבעלה נרצח בכפר עזה ועורר התפעמות מהחוסן המיוחד שלה כאשר אף עין לא נשארה יבשה.

יד תמר תהיה שם עבור המלחמה על חוסנן של המשפחות

פאנל נוסף של עולם הפילנתרופיה והחברה האזרחית נוהל על ידי טל שפירא גוטסגנדה מפייזר שהובילה את משתתפי הפאנל בין הפילנתרופיה טרום תקופת הלחימה, ההירתמות למצב המלחמתי וכלה בתרומות ביום שאחרי. בעמותת יד תמר הדגישו לאורך הכנס מסר משמעותי: גם ביום שאחרי המלחמה הצבאית, יד תמר תהיה שם עבור המלחמה על חוסנן של המשפחות.

עוד השתתפו בכנס: מיכי וסרטייל - יו"ר יד תמר, אוריאל כהן- מנכ"ל יד תמר, אלוף במיל' עוזי דיין- סגן הרמטכ"ל לשעבר, עו"ד שלום וסרטייל, ליז פושט - מנהלת קרן מוריס בישראל, יונתן גלון - נציג קק"ל אנגליה בישראל, שלמה וסרטייל - מנכ"ל מוזיאון גוש קטיף, גב' גלית בן עיון - מפקחת מחוז דרום להתנדבות במשרד הרווחה, נציגי קהילות תמר בארץ ומתנדבי המרכז הלאומי לסיוע לחולי סרטן.