מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דרמה: המשטרה חוקרת באזהרה את המרצה המסיתה מהאוניברסיטה העברית

המשטרה עצרה את פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן בחשד להסתה לטרור וזאת לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והטילה ספק בפגיעות המיניות בטבח השבעה באוקטובר | בן גביר: "המעצר מעביר מסר חשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 17:03 י בניסן התשפד

דרמה: המשטרה חוקרת באזהרה את המרצה המסיתה מהאוניברסיטה העברית
מעצר, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

המשטרה עצרה היום (ה') את פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן בחשד להסתה לטרור וזאת לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והטילה ספק בפגיעות המיניות בטבח השבעה באוקטובר. כזכור, במכתב שפירסמה האוניברסיטה העברית לפני כחודש, הודיעה כי השעתה את פרופסור שלהוב - קיבורקיאן, בשל "אמירותיה המזעזעות והמקוממות", אולם שבועיים לאחר מכן הודיעה על החזרתה וזאת לאחר שנטען כי "חזרה בה".

באוניברסיטה התקפלו והמרצה שהכחישה את הטבח חזרה ללמד

במייל שנשלח לסטודנטים והסביר את ההחלטה להזיר את המרצה נכתב: "בפגישה שנערכה היום בין רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' תמיר שפר, לבין פרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן, הבהירה קיבורקיאן כי בתור חוקרת פמיניסטית ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהן, וכי היא לא הכחישה את העובדה שב 7.10 היו בעוטף עזה מקרי אונס".

אלמוג כהן: "מרצה שמתנהלת כגיס חמישי"

השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, בירך על המעצר: "מברך את המשטרה על מעצרה של הפרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן שהסיתה נגד מדינת ישראל. המעצר הזה מעביר מסר חשוב - מי שיסית נגד מדינת ישראל, לא יוכל להתכסות תחת תפקיד וטייטל כזה או אחר. הצוות נגד הסתות לטרור ברשת שאני עומד בראשו ממשיך לפעול ולהתוות מדיניות - כל מסית יבוא על מקומו".

בהתאחדות הסטודנטים בירכו: "הגיעה העת לכך"

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אלחנן פלהיימר, בירך על המעצר: "מקווים כי מעצרה יסמן דרך חדשה לצורת הטיפול בכל נושא ההסתה באקדמיה ובהסתה כנגד ישראל באופן כללי. סטודנטים ברחבי ישראל והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בראשם, זעקו במשך תקופה ארוכה לעצור את ההסתה שלוחת הרסן וטוב שהגיעה העת לכך".