מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מועצת הטרור": האו"ם יצביע על בקשת הפלסטינים להתקבל כחברה בארגון

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע ביום שישי הקרוב על הבקשה הפלסטינית להפוך לחברה באו"ם | גלעד ארדן: "אם המועצה תצביע בעד הבקשה הפלסטינית - היא ראויה להיקרא 'מועצת הטרור' של האו"ם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 19:27 ט בניסן התשפד

"מועצת הטרור": האו"ם יצביע על בקשת הפלסטינים להתקבל כחברה בארגון
מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: Golden Brown,Shutterstock

על רקע בקשת הפלסטינים להצטרף לחברות באו"ם, דו"ח הוועדה מטעם מועצת הביטחון שבחנה את הבקשה קבע כי לא הושגה הסכמה בקרב המדינות החברות במועצת הביטחון ולכן הוועדה לא יכולה להמליץ בפני מועצת הביטחון להיענות לבקשה.

ביום שישי הקרוב מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע על הבקשה הפלסטינית. נזכיר כי רק לאחרונה דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקדם הקמת מדינה פלסטינית.

גלעד ארדן באום

גלעד ארדן באו"ם, צילום: צילום מסך

גלעד ארדן: "אם המועצה תצביע בעד הבקשה הפלסטינית - היא ראויה להיקרא 'מועצת הטרור' של האו"ם"

בנוסף, מחר (ה') יתקיים באו"ם דיון פתוח מיוחד שיעסוק במזרח התיכון בו ישתתף המזכ"ל שיתדרך, ושרי חוץ של איראן, האיחוד האירופי ירדן מלטה ושרי חוץ נוספים. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ינאם בדיון אף הוא. לדבריו, "מועצת הביטחון, שלא גינתה עד היום את טבח ה-7.10 ולא הקדישה אפילו דיון אחד כדי לדון בשחרור החטופים, משקיעה את זמנה בקידום הקמת מדינת טרור פלסטינית".

עוד המשיך ארדן ואמר כי כל מדינה שתצביע בעד הבקשה הפלשתינית, תוכיח שלנגד עיניה רק שיקולים פוליטיים זרים ולא שום שיקול בטחוני או מוסרי. "אם מועצת הביטחון תחליט להמליץ על חברות מלאה לרשות הפלשתינית, שמסיתה ומממנת טרור ואין לה כלל שליטה בשטחה - היא ראויה להיקרא 'מועצת הטרור' של האו"ם ולא 'מועצת הביטחון'", הוסיף.