מפתיע: זאת העיר שהתלוננה הכי הרבה על קליטה סלולארית

משרד התקשורת מפרסם את דוח פניות הציבור בתחום הטלקום לשנת 2023. בראש טבלת המתלוננים על בעיות קליטה סלולארית: ירושלים ובני ברק

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 12:32 ט בניסן התשפד

מפתיע: זאת העיר שהתלוננה הכי הרבה על קליטה סלולארית
טלפון נייח. היסטוריה, צילום: shutterstock

מנהל תחום פניות הציבור טלקום במשרד התקשורת, אמיר בירן, מסר היום (ד') לשר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, ולמנכ"לית המשרד עו"ד עינבל משש, את דו"ח פניות הציבור על חברות התקשורת לשנת 2023.

הערים המובילות בתלונות על קליטה סלולרית

  • מספר גבוה של תלונות על קליטה סלולרית התקבלו ביחס לירושלים, בני ברק ומודיעין עילית.
  • בשנת 2023 התקבלו 7,093 פניות ציבור שמהוות ירידה בשיעור של כ-5 אחוזים ביחס לשנת 2022, בה התקבלו 7,454 פניות. צוות פניות הציבור השלים את הטיפול ב-100% מהפניות שהתקבלו בשנה זו עד חודש מרץ 2024.
  • כמות פניות הציבור מיישובים מרוחקים נמוכה בכמות ניכרת מפניות הציבור המתקבלות מיישובים הקרובים יותר למרכז. בנושא קליטה סלולרית, פניות ציבור מקרב צרכנים המתגוררים ביישובים פריפריאלים מהוות כ-13% בלבד מסך תלונות הציבור שהתקבלו בנושא.
שר התקשורת שלמה קרעי |

שר התקשורת שלמה קרעי | , צילום: Flash90, ארגון העיתונאים

למעלה מ-800,000 שקלים הוחזרו לצרכנים

  • בשנת 2023 הושב לצרכנים, בעקבות הטיפול והפעילות של תחום פניות הציבור, סכום מצטבר של 832,994 שקלים, עליה של כ-46% ביחס לשנת 2022. מרבית ההחזרים לצרכנים נבעו מסוגיות הנוגעות להפסקת שירות, חיובים בחו"ל ולחו"ל; חיוב בניגוד להסכם וחיוב ללא מתן שירות בפועל.
  • חמשת הנושאים המרכזיים בהם עסקה מחלקת פניות הציבור בשנת 2023 לפי הפניות שהתקבלו הינם: תיקוני תקלות (14% מתוך כלל הפניות שהתקבלו), הצטרפות לשירות הסיבים האופטיים (10%), איכות קליטה סלולרית (9%), הפסקות שירות (7%) וחיובי יתר (7%).

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "חברות תקשורת המטפלות בפניות ציבור באופן משביע רצון, מהיר ככל הניתן ולעיתים אף לפנים משורת הדין, הן חברות מוערכות יותר ומצליחות יותר".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "הדו"ח מאפשר מבט רחב ומעמיק על פניות הציבור בתחום הטלקום ועורך גם השוואה בין ספקיות התקשורת השונות. הגופים המפוקחים חייבים להתנהל כנותני שירות בשוק תחרותי, ולפעול לשיפור מתמיד של השירות הניתן לצרכנים. אני קוראת לכם לפנות למשרדנו בכל עניין רלוונטי".