גם אתם קיבלתם את המייל הזה? תיזהרו - מדובר בניסיון הונאה

אם נכנסה לתיבת המייל שלכם הודעה ממפקד משטרת ישראל, שקורא לכם לזימון בבית המשפט, כדאי שתיזהרו ותשימו לב לנורות האדומות: מדובר בהונאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 12:19 ט בניסן התשפד

גם אתם קיבלתם את המייל הזה? תיזהרו - מדובר בניסיון הונאה
מייל, צילום: lilgrapher,Shutterstock

אם יצא לכם לקבל לאחרונה מייל חריג לתיבת הדואר הנכנס שלכם, כזה שמזמין אתכם לבית המשפט, כדאי שתיזהרו. לא כי עשיתם עבירה שמצדיקה את הכנסתכם לכלא, אלא כי ככל הנראה מדובר בהונאה שעלולה לסכן אתכם. חברת אבטחת המידע ESET קיבלה לאחרונה פניות על מייל זדוני שמופץ ברחבי הארץ, עם הכותרת "זימון לבית המשפט (משטרה)" ושולח שמתחזה למפקד משטרת ישראל.

קיבלתם זימון לבית המשפט? מדובר בהונאה

מטרת התוקפים היא לפתוח תקשורת עם הקורבן על ידי הפחדה. תחילה הם שולחים מייל שאינו זדוני וכך מצליחים ליצור קשר מבלי להיתפס על ידי תוכנות הגנה. לאחר מכן, כשיתחילו לתקשר אחד עם השני, לתוקף יש כמה אפשרויות לגרום לקורבן נזק, החל מדליית פרטים אישיים בהם יוכל לעשות שימוש נוסף ועד ל"וויתור על ההאשמות" בתמורה לתשלום אגרה צנועה של כמה שקלים באמצעותה ישיג את פרטי האשראי של הקורבן.

קיבלתם את המייל הזה?

קיבלתם את המייל הזה? צילום: ESET

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציין כי: "מדובר בניסיון הונאה שמטרתו לגרום לקורבן לפנות לרמאים. לאחר שהקורבן יצור קשר עם התוקף קרוב לוודאי כי הוא יתבקש לתת פרטי אשראי או פרטי התחברות למחשב, אשר עלולים להעמיד את המחשב והמידע שלו בסכנה וקיים חשש לפגיעה בפרטיות".

שימו לב לנורות האדומות

שימו לב לנורות האדומות צילום: ESET

עוד הוסיף: "במייל אין קבצים זדוניים או קישורים, ולכן הוא לא יזוהה כזדוני ע"י חלק ממערכות ההגנה.
חשוב לשים לב לכתובת ממנה נשלח המייל (במקרה זה מדובר בתיבת מייל של Gmail) ולטעויות הדקדוק הרבות אשר מצביעים על כך שהרמאים ככל הנראה לא דוברי עברית. תמיד חשוב לגלות ערנות ובמיוחד בחודש אפריל שבו מציינים את OpIsrael - קמפיין שמטרתו לפגוע בישראלים".