מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שחיסל בכיר חיזבאללה - תקיפה נוספת של צה"ל בלבנון

שני כטב"מים של חיזבאללה התפוצצו ביישוב בית הלל הסמוך לקריית שמונה. שלושה בני אדם נפגעו קל | חיזבאללה: "פגענו במערכת כיפת ברזל" | חיל האוויר תקף בתגובה בלבנון וחיסל בכיר בחיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 20:34 ח בניסן התשפד

אחרי שחיסל בכיר חיזבאללה - תקיפה נוספת של צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בדרום לבנון , צילום: דובר צה"ל

אחרי הדיווח על חיסול מח"ט חיזבאללה איסמאעיל יוסף באז, מודיע צה"ל על שורת תקיפות נוספות בדרום לבנון, כאשר בין היתר הותקפו, תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, לרבות מבנים צבאיים בהם שהו מחבלי הארגון על ידי כלי טיס של חיל האוויר, במרחבים עין בעאל, עלמא א-שעב, חנין ויארון.

תקיפת צה"ל בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

צה"ל חיסל בכיר חיזבאללה

מוקדם יותר היום (ג') בתגובה לשיגור הכטב"מים צה"ל תקף וחיסל היום (ג') באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב עין בעאל שבלבנון את המחבל איסמאעיל יוסף באז, מפקד גזרת החוף בארגון הטרור. איסמאעיל שימש כגורם בכיר וותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון. כמו כן, בזמן המלחמה ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל.

שלושה נפצעו באורח קל מפגיעת כטבמ"ים של חיזבאללה

נזכיר, הבוקר, שני כטב"מים של חיזבאללה נפלו היום (ג') ביישוב בית הלל הסמוך לקריית שמונה ופצעו שלושה בני אדם באורח קל. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על הירי ואנשים טוענים כי במסגרת התקיפה הצליחו לפגוע במערכת כיפת ברזל אשר לטענתם נמצאת במקום. בצה"ל מתחקרים מדוע לא הופעלה התראה לפני פגיעת הכטב"מים.

פיצוץ הכטב"מים הוביל לשריפה - 3 צוותי כיבוי השיגו באירוע

לצד הפצועים, פגיעת הכטב"מים הובילה גם להתפתחות שריפה ו- 3 צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רב-רשף רועי פיניש פועלים לכיבויה. הצוותים פועלים בין היתר לכיבוי שריפת שטח פתוח במספר מוקדים שפרצה במקום.

לוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה

לוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה צילום: כב"ה צפון

האיראנים נכשלו, נדע להכות את האויב בכל מקום שהוא

היום (ג'), קיים היום שר הביטחון גלנט ביקור בגבול הצפון, שם קיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 146 תת-אלוף ישראל שומר, מפקד חטיבה 6 אלוף-משנה איתן גלעד ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת הגליל המערבי ונפגש עם לוחמים המוצבים במקום.

האיראנים לא יצליחו למנוע מאתנו לפעול בכל מקום במזרח התיכון

שר הביטחון שוחח עם המפקדים על החשיבות ברצף הפעילות המבצעית לדחיקת כוחות חיזבאללה ממרחב הגבול, ושיבח את הלוחמים על פעילותם המבצעית בגזרה. השר גלנט התייחס למתקפה האיראנית על ישראל, והדגיש כי לאחר שהאיראנים נכשלו בהתקפה, הם יכשלו גם בהרתעה ולא ימנעו ממדינת ישראל לפעול נגד כל ניסיון התעצמות ברחבי המזרח התיכון.

נדע להכות את האיראנים בכל מקום שהוא

במפגש עם הלוחמים אמר שר הביטחון: "גם כאשר המלחמה נראית בגזרות אחרות, המשימה שלכם לא פוסקת. האיראנים תקפו אותנו בצורה אגרסיבית עם למעלה מ-500 חימושים - אף טיל שיוט או כטב"ם לא הגיעו לישראל ומתוך למעלה ממאה טילי קרקע-קרקע, ארבעה נפלו בישראל - כתוצאה מעבודת ההכנה שעשינו עם השותפים שלנו והפעולה האיכותית של צה"ל על כל המערכות שלו".

שר הביטחון גלנט בביקור בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"האיראנים לא יצליחו לממש משוואה שונה של הרתעה מול מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר פועלים בכל מקום, שמי המזרח התיכון פתוחים, כל אויב שילחם נגדנו - אנחנו נדע להכות אותו בכל מקום שהוא". "המשימות הן משימות רציניות, אני רואה מה אתם עושים ואני משוכנע שאנחנו נגיע לשלב שבו נחזיר את האזרחים לביתם בביטחון" .

כך נערך צה"ל למלחמת פתע בצפון

בתוך כך, בצה"ל ממשיכים בהיערכות למגוון תרחישי פתע בזירה הצפונית, ולאחרונה פיקוד הצפון ואגף התקשוב וההגנה בסייבר תרגלו את פריסת הכוחות והשימוש באמצעים טכנולוגיים בכל הגזרה. במסגרת התרגיל דימו לוחמי הסייבר מלחמה במרחב הדיגיטלי ומפקדת הפיקוד תירגלה את אנשי המילואים בתוכניות האופרטיביות תוך שיתוף פעולה בין מכלולים שונים בפיקוד.

יחידת האלפניסטים תרגלה לחימה מורכבת בשטח בנוי

בתרגיל נוסף, אוגדה 210 תרגלה מגוון תרחישים בזירת לבנון וסוריה במקביל, ואילו בתרגיל של חטיבת האש 282 כוחות התותחנים תרגלו מעבר משגרה לחירום במתכונת פתע. ביחידית האלפניסטים שמתמחה בלוחמה הררית ומיועדת לפעול בגזרת הר החרמון, חיילי היחידה במילואים תרגלו את משימתם המבצעית תוך הכנה ללחימה מורכבת בשטח בנוי.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il