מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האיראנים נכשלו, נדע להכות את האויב בכל מקום שהוא

שר הבטחון יואב גלנט קיים היום (ג'), מפגש עם לוחמים ועם מפקדים בגבול הצפון, גלנט התייחס למתקפה האיראנית ולתגובה שתבוא בעקבותיה "כל אויב שילחם נגדנו יוכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 18:40 ח בניסן התשפד

האיראנים נכשלו, נדע להכות את האויב בכל מקום שהוא
גלנט בביקור בגבול הצפון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ברקע המתיחות הביטחונית הגוברת ובחלוף שלושה ימים מהמתקפה האיראנית על ישראל, קיים היום שר הביטחון גלנט ביקור בגבול הצפון, שם קיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 146 תת-אלוף ישראל שומר, מפקד חטיבה 6 אלוף-משנה איתן גלעד ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת הגליל המערבי ונפגש עם לוחמים המוצבים במקום.

האיראנים לא יצליחו למנוע מאתנו לפעול בכל מקום במזרח התיכון

שר הביטחון שוחח עם המפקדים על החשיבות ברצף הפעילות המבצעית לדחיקת כוחות חיזבאללה ממרחב הגבול, ושיבח את הלוחמים על פעילותם המבצעית בגזרה. השר גלנט התייחס למתקפה האיראנית על ישראל, והדגיש כי לאחר שהאיראנים נכשלו בהתקפה, הם יכשלו גם בהרתעה ולא ימנעו ממדינת ישראל לפעול נגד כל ניסיון התעצמות ברחבי המזרח התיכון.

שר הבטחון ללוחמים בגבול הצפון: איראן לא תרתיע אותנו לפעול

שר הבטחון ללוחמים בגבול הצפון: איראן לא תרתיע אותנו לפעול צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בהמשך, שר הביטחון גלנט הגיע לבית החולים לגליל בנהריה, וביקר מספר לוחמים שנפצעו בפעילויות מבצעיות בגבול הצפון.

נדע להכות את האיראנים בכל מקום שהוא

במפגש עם הלוחמים אמר שר הביטחון: "גם כאשר המלחמה נראית בגזרות אחרות, המשימה שלכם לא פוסקת. האיראנים תקפו אותנו בצורה אגרסיבית עם למעלה מ-500 חימושים - אף טיל שיוט או כטב"ם לא הגיעו לישראל ומתוך למעלה ממאה טילי קרקע-קרקע, ארבעה נפלו בישראל - כתוצאה מעבודת ההכנה שעשינו עם השותפים שלנו והפעולה האיכותית של צה"ל על כל המערכות שלו".

שר הבטחון ללוחמים בגבול הצפון: איראן לא תרתיע אותנו לפעול צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"האיראנים לא יצליחו לממש משוואה שונה של הרתעה מול מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר פועלים בכל מקום, שמי המזרח התיכון פתוחים, כל אויב שילחם נגדנו - אנחנו נדע להכות אותו בכל מקום שהוא". "המשימות הן משימות רציניות, אני רואה מה אתם עושים ואני משוכנע שאנחנו נגיע לשלב שבו נחזיר את האזרחים לביתם בביטחון" .

צה"ל חיסל בכיר חיזבאללה

מוקדם יותר היום, התחממות נוספת בגבול הצפון כאשר שני כטב"מים של חיזבאללה נפלו היום (ג') ביישוב בית הלל הסמוך לקריית שמונה ופצעו שלושה בני אדם באורח קל. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על הירי ואנשים טוענים כי במסגרת התקיפה הצליחו לפגוע במערכת כיפת ברזל.

גלנט בביקור פצועים בבית החולים בנהריה

גלנט בביקור פצועים בבית החולים בנהריה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתגובה לשיגור הכטב"מים חיסל צה"ל את מפקד גזרת החוף בארגון הטרור איסמאעיל יוסף באז. איסמאעיל שימש כגורם בכיר וותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט.

חיסול איסמאעיל יוסף באז צילום: דובר צה"ל