חזרה לשגרה בעזה? דובר צה"ל: השמועות על חזרת התושבים לצפון הרצועה שקריות

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הכחיש את השמועות לפיהן צה"ל נתן לתושבים לחזור לצפון רצועת עזה שלא דרך סלאח אלדין או אלרשיד. בסרטון שפורסם ברשתות, ניתן לראות מאפיות שנפתחו בעיר עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/24 12:41 ו בניסן התשפד | עודכן בתאריך 14/04/24 13:26

חזרה לשגרה בעזה? דובר צה"ל: השמועות על חזרת התושבים לצפון הרצועה שקריות
תושבי עזה לצד ההריסות, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

חוזרים לשגרה ברצועה? בתיעוד מהעיר עזה שברצועה, נראים תורים ענקיים למאפיות שנפתחו כתוצאה מההתחייבות לסיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה. על פי תיעוד שפורסם בחשבון ה-X של "כאן חדשות", נראים המוני עזתים מסתערים על חנויות הלחם, לצד בניינים שעומדים על תילם.

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, כתב מוקדם יותר היום כי "השמועות לפיהן כוחות צה"ל מאפשרים לתושבים לחזור לצפון רצועת עזה הן שקריות וחסרות בסיס לחלוטין. צה"ל אינו מאפשר לתושבים לחזור לא דרך רחוב סלאח אלדין או דרך רחוב אלראשיד (אלבחר)".

מחבלים נכנעים בעזה, מלחמת "חרבות ברזל"

מחבלים נכנעים בעזה, מלחמת "חרבות ברזל", צילום: דובר צה"ל

הנחיית דובר צה"ל: לא להתקרב לצפון הרצועה

"למען ביטחונכם", פנה אל תושבי הרצועה, "אל תתקרבו לכוחות הפועלים שם. אזור צפון רצועת עזה הוא עדיין אזור מלחמה ולא נאפשר חזרה אליו". כזכור, לפני כשבוע, לראשונה מתחילת התמרון - כלל הכוחות המתמרנים יצאו מרצועת עזה.

אוגדה 98, על שלוש חטיבותיה, יצאה מחאן יונס לאחר שהפעולה שם מוצתה כעבור 4 חודשי לחימה. בעזה נותרה למעשה חטיבה אחת בלבד, חטיבת הנח"ל, שמבצעת את משימת אבטחת מסדרון נצרים, כדי למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה.