מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הנקמה האיראנית: נתניהו יקיים דיון מיוחד, צרפת הוציאה אזהרת מסע

ישראל ומדינות העולם מתכוננות לנקמה האיראנית: ראש הממשלה יקיים ישיבת עדכון בטחונית. צרפת מוציאה אזהרה לאזרחיה שמבקרים במזרח התיכון ומחזירה משפחות דיפלומטים מאיראן. גורם אמריקני: "הודענו לאיראן בבירור לא לכוון לאמריקנים במסגרת התגובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/24 13:39 ד בניסן התשפד

הנקמה האיראנית: נתניהו יקיים דיון מיוחד, צרפת הוציאה אזהרת מסע
חייל איראני, צילום: Mohasseyn,Shutterstock

החשש בישראל ובעולם מתקיפה איראנית הולך ומתחזק. ההערכה הגוברת היא שהתקיפה תצא לדרך בימים הקרובים. בוול סטריט ג'ורנל אף צוטט גורם ישראלי שהעריך כי פעולת הנקמה תגיע בטווח הזמן של 48 השעות הקרובות. היום (ו') אחר הצהריים יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות בטחונית בנושא.

צרפת לאזרחיה: לא להגיע לישראל, איראן, לבנון והשטחים הפלסטינים

בעוד בישראל נרקחות תוכניות הגנה ותקיפה אל מול איראן, בעולם מביעים חשש רב. שר החוץ הצרפתי המליץ לצרפתים להמנע כליל מהגעה לישראל, לאיראן, לבנון ושטחי הרשות הפלשתינית. בנוסף הוא קרא לחזרת משפחות הדיפלומטים הצרפתים המוצבים באיראן. זאת מחשש שנקמה איראנית תפעיל תגובה נגד ישראלית חזקה בשטח איראן.

איראן תתקוף?

איראן תתקוף?, צילום: Mohasseyn,Shutterstock

ארה"ב: הורינו לאיראן לא לכוון אלינו - הם הבינו את המסר

במקביל לכך, האמריקאים מתייצבים לצד ישראל ומאיימים על איראן כי ישתפו פעולה במתקפת נגד. עם זאת, קיבלה ארה"ב מסרים מאיראן כי הם לא מתכננים "מתקפה גדולה" וכי יגיבו "באופן שימנע הסלמה גדולה". בכיר אמריקני אף אמר הבוקר (ו') לעיתון הסעודי אל-חדת' כי "המיליציות הפרו איראניות ישתמשו כנראה בטילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים בתגובה נגד ישראל. הודענו לאיראן בבירור לא לכוון לאמריקנים במסגרת התגובה. אין לנו קשר לתקיפת האיראנים בדמשק. איראן הבינה את המסר. אנחנו לא ישראל, ולאיראן אסור לתקוף אינטרסים שלנו".

מטוס חיל האוויר, מוכנים לתקיפה

מטוס חיל האוויר, מוכנים לתקיפה, צילום: Ofer Zidon,Flash 90

כזכור, הבוקר פורסם כי כחלק מההערכות למתקפה איראנית צה"ל מחמיר את הגבלותיו על יציאת חיילים ואנשי קבע מהארץ. החל מהיום, אנשי קבע שמבקשים לצאת לחוץ לארץ נדרשים לקבל אישור מקצין בדרגת אלוף. חיילים ידרשו לקבל אישור מקצין בדרגת אלוף משנה.