"צה"ל והמוסד אישרו תוכניות תקיפה באיראן"

ברקע האיומים מטהרן, במערכת הביטחון הבהירו כי תקיפה משטחה של איראן תיענה בתגובה ישראלית לשטחה. מפקד פיקוד המרכז האמריקאי, הגנרל קורילה ביקר בבור בקריה ונחשף לתוכניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/24 08:41 ד בניסן התשפד

"צה"ל והמוסד אישרו תוכניות תקיפה באיראן"
מטוס חיל האוויר, מוכנים לתקיפה, צילום: Ofer Zidon,Flash 90

בעוד ארצות הברית מתאמצת להרגיע את המתיחות בין ישראל ואיראן, מערכת הביטחון הישראלית נערכת להגיב במקרה של מתקפה איראנית על ישראל. ראש הממשלה, השר גלנט והרמטכ"ל רמזו במספר מקרים כי ישראל תגיב על תוקפנות איראנית והיום (ו') מפרסם הכתב הצבאי יוסי יהושע כי במערכת הביטחון נערכים לתגובה שכזו.

הגנרל האמריקאי נחשף לתוכניות התקיפה

על פי הדיווח, צה"ל והמוסד אישרו תוכניות לתקיפה באיראן במידה והתגובה האיראנית תצא משטחה של המדינה ולא על ידי כוחות הפרוקסי שלה המצויים ברחבי המזרח התיכון. בנוסף התוכניות הוצגו גם למפקד פיקוד המרכז האמריקאי הגנרל קורילה המבקר בימים האחרונים בישראל ואף נחשף לתוכניות התקיפה בביקורו בקריה.

מטוסי חיל האוויר, מוכנים לתקיפה

מטוסי חיל האוויר, מוכנים לתקיפה, צילום: Nati Shohat,Flash90

שיחת השר גלנט ומזכיר ההגנה אוסטין

אתמול שוחחו שר הביטחון גלנט ומקביו האמריקאי אוסטין. בשיחתם, השניים דנו על ההיערכות למתקפה איראנית נגד מדינת ישראל, שעלולה להביא להסלמה אזורית. שר הביטחון גלנט פרט בפני המזכיר אוסטין את פעולות ההיערכות הישראליות, והדגיש כי ישראל לא תקבל מתקפה איראנית לשטח ישראל. גלנט הוסיף כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן".

הגנרל מייקל קורילה, הגיע לישראל לשורת פגישות

הגנרל מייקל קורילה, הגיע לישראל לשורת פגישות, צילום: ויקיפדיה