המעגל נסגר: נעצרה חוליית המתפרעים שהטמינה מטען מתחת לרכבת הקלה

המשטרה עצרה את חוליית המתפרעים ממזרח ירושלים שהכינה והשליכה מטעני צינור מאולתרים ואבנים לעבר הרכבת הקלה וכוחות הביטחון בצפון ירושלים. הפרקליטות תגיש כתב אישום על ידי הפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 12:06 ג בניסן התשפד

המעגל נסגר: נעצרה חוליית המתפרעים שהטמינה מטען מתחת לרכבת הקלה
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה עצרה חוליית מתפרעים תושבימזרח ירושלים, שהכינו והשליכו מטעני צינור מאולתרים ויידו אבנים לעבר הרכבת הקלה ולעבר ניידת משטרתית בצפון ירושלים. עם סיום החקירה במשטרה, מחר צפוי נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות. בהתאם להתפתחות החקירה, במהלך השבועות האחרונים, עצרו בלשי ימ"ר ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ירושלים, ארבעה חשודים בגילאי 15-16, תושבי מזרח ירושלים.

הרכיבו מטען צינור מאולתר והשליכו על הרכבת הקלה

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים עלה כי ארבעת החשודים, שחלקם חברו יחדיו, התאמנו והרכיבו מטען חבלה (מטען צינור מאולתר) ותיעדו את המעשה. בחודשים האחרונים, אחד החשודים השליך מטען צינור לכיוון הרכבת הקלה בירושלים וחלק מהחשודים הנוספים יידו אבנים לעבר הרכבת ונמלטו מהמקום. שוטרים שהוזעקו למקום בעקבות דיווח על ידוי אבנים וירי זיקוקין, החלו בחקירה ואיסוף ראיות, ובהמשך נחשף כי מדובר מטען צינור מאולתר שהתפוצץ לאחר שהושלך לעבר הרכבת.

הניח מטען צינור מאולתר מתחת לקרון בעת שהרכבת הגיעה לרציף

חוקרי ימ"ר ירושלים חשפו מקרה נוסף, שבו אחד מהחשודים הניח מטען צינור מאולתר מתחת לקרון בעת שהרכבת הגיעה לרציף, אולם המטען לא התפוצץ והחשוד נמלט מהמקום. בשני המקרים לא היו נפגעים מקרב נוסעי הרכבת ועוברי אורח, ונגרם נזק קל לרכבת הקלה. עוד עלה בחקירה כי חלק מהחשודים היו מעורבים בחודשים האחרונים גם במספר מקרים של יידוי אבנים לעבר כוחות הבטחון.

מחר יוגש כתב אישום נגד המתפרעים

החשודים נחקרו במשטרה ומעצרם הוארך בבית המשפט מעת לעת. עם סיום החקירה בימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד ארבעת המפגעים והוגשה נגדם הצהרת תובע. מעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בירושלים, וצפוי נגדם מחר כתב אישום שיוגש על ידי הפרקליטות.