מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פרטים חדשים על חיסול בניו של מנהיג החמאס: במה היה מעורב בנו של הנייה?

בניגוד לרושם הראשוני, התקיפה נגד בניו של מנהיג חמאס בוצעה בהוראת הדרג הצבאי וללא אישור הדרג המדיני. עתה מתבררת מעורבותם של המחוסלים בפעילות טרור - אחד מהם היה מעורב בהחזקת חטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/24 22:43 ב בניסן התשפד

פרטים חדשים על חיסול בניו של מנהיג החמאס: במה היה מעורב בנו של הנייה?
מחבל חמאס במנהרות, צילום: Attia Muhammed,Flash90

פרטים חדשים על חיסול בניו של הנייה: אחרי שהתברר כי הדרג המדיני לא ידע על תקיפת בניו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה מראש, עתה מתברר כי הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום עודכנו גם הם בדיעבד רק לאחר התקיפה. בצה"ל הסבירו כי התקיפה בוצעה משיקולים מבצעיים ובשל מעורבותם של המחוסלים בפעילות טרור, כך, אחד הבנים היה מפקד חולייה בחמאס ואחר היה מעורב בהחזקת חטופים.

החיסול אושרה על ידי קצין בדרגת אל"ם ממרכז האש של פיקוד דרום

ההחלטה על חיסולם של האחים הגיעה עקב מידע מודיעיני מדויק שהגיע זמן קצר לפני התקיפה והיא אושרה על ידי קצין בדרגת אל"ם ממרכז האש של פיקוד הדרום. מוקדם יותר, בצה"ל הבהירו רשמית כי החלטה לנצל את ההזדמנות המבצעית שנוצרה ולחסל את השלושה נבעה מכוונתם לבצע פעולות טרור, ולא בשל הקשר המשפחתי להנייה.

בהכוונת אמ"ן ושב"כ: חוסלו שלושת בניו של מנהיג החמאס

כזכור, מוקדם יותר צה"ל אשיר באופן רשמי כי בתקיפה של חיל האוויר בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, חוסלו שלושה מילדיו של איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. שלושת הפעילים שהותקפו הם אמיר הניה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, ומחמד וחאזם הניה, פעילים צבאיים בחמאס. בצה"ל מסרו כי השלושה היו בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה.