מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ממשיך להסתבך: דיווח - מפקד 8200 יוסי שריאל החזיק בחשבונות ברשתות החברתיות

אחרי שאתר החדשות "הגרדיאן" הצליח לעלות על זהותו של מפקד 8200 באמצעות כתובת מייל שהופיעה בספרו והובילה אל חשבון גוגל פרטי על שמו, ברשת חושפים כי יוסי שריאל (אל"מ י') החזיק חשבונות ברשתות החברתיות

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/04/24 23:40 א בניסן התשפד

ממשיך להסתבך: דיווח - מפקד 8200 יוסי שריאל החזיק בחשבונות ברשתות החברתיות
מפקד יחידת 8200, הראשון משמאל, צילום: דובר צה"ל

מבוכה למפקד 8200: אחרי שהעיתון הבריטי "הגרדיאן" הצליח לעלות על זהותו של מפקד יחידת 8200 יוסי שריאל, באמצעות ספר שפרסם באמזון שהוביל לחשבון גוגל פרטי על שמו, הערב (ג') חשף הגרדיאן כי שריאל ניהל חשבונות ברשתות החברתיות ובניהם חשבונות בפייסבוק, אינסטגרם, סקייפ ולינקדין תחת שמו.

דרגתו של מפקד 8200 הופיעה בחשבון לינקדין על שמו

בנוסף, לפי הדיווח בחשבון הלינקדין של שריאל הופיעה דרגתו, וניתן היה לאתר אותו ברשת החברתית באמצעות חשבונות המקושרים ליחידת המודיעין. גם בחשבון הפייסבוק שלו, אשר נמחק ביום שישי האחרון נכללה תמונה עם פניו והחשבון עצמו היה מקושר לקבוצת בוגרי 8200.

זהותו של מפקד היחידה העילית הופיעה שחור על גבי לבן במסמך ממשלתי

עקבותיו של שריאל על פי הדיווח, אותרו גם באתר ויקיפדיה, לאחר שהשתמש בשמו האמיתי וערך דפים שונים באנציקלופדיה האינטרנטית וביניהם הערכים "לואי ה-14" ו-"בעיית הפליטים הפלסטיניים". הוכחה נוספת שהשיגו בעיתון הבריטי לזהותו של מפקד 8200 מציגה מחדל גם בהתנהלותם של משרדי הממשלה. כך במסמך לו"ז של שר השיכון נכתב שמו ותפקידו של שריאל במרשם הישיבות של השר: "יוסי שריאל - מפקד 8200".

תגובת דובר צה"ל: באשר לרוח הטענות העולות, מפקד 8200 הינו קצין ערכי שמוביל את יחידתו במהלך המלחמה. טענות שמטרתן לצייר התנהגותו כבלתי אחראית ופזיזה משוללות כל יסוד. באשר לפרסום של שר השיכון לפני מספר שנים הוא נעשה ללא תיאום צה"ל והקצין לא היה מודע אליו.

קצינים בצה"ל רשאים על פי פקודות הצבא להחזיק בעמודי רשתות חברתיות אישיים. לאור הפרסומים האחרונים ובהתייעצות עם גורמי המקצוע החליט למחוק את העמודים למען ביטחון משפחתו. בכל הקשור לעמוד הויקיפדיה מדובר בפעילות אשר נעשתה בשנת 2004 בעת שהיה סטודנט באוניברסיטה כחלק מקבוצה שלקח בה חלק במסגרת לימודיו האקדמאיים אשר עסקה בפיתוח ידע גלוי. בניגוד לטענות, מספר הטלפון לא משמש את הקצין כבר מעל ל15 שנה.