הפרשייה המינית שמסעירה את הרבנות הצבאית: "לא ידענו על כך"

הרבנות הצבאית מטולטלת מפרשייה מינית שצפויה להיחשף הערב על קצין בכיר בחיל שלפי עדותה של אחותו - פגע בה מינית. הרבצ"ר פנה באיגרת לחיילים: "מפקדיו לאורך השנים ואני בכללם לא ידענו על כך"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/04/24 16:05 א בניסן התשפד

הפרשייה המינית שמסעירה את הרבנות הצבאית: "לא ידענו על כך"
הרב הצבאי הראשי, אייל קרים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הרב הצבאי, תא"ל אייל קרים, פנה היום (ג') באיגרת לפקודיו וזאת ברקע הפרשייה המינית שצפויה להיחשף הערב בתוכנית "המקור" על קצין בכיר בחיל אשר על פי עדותה של אחותו - פגע בה מינית. באיגרת שהופצה לסגלי הרבנות הצבאית כתב הרב קרים: "האירועים הכואבים המתוארים בכתבה התרחשו בנערותו של אותו משרת קבע, הרבה לפני שהתגייס לרבנות הצבאית".

הרבצ"ר: "מפקדיו לאורך השנים ואני בכללם לא ידענו על כך"

הרבצ"ר טען באיגרת כי הקצין הבכיר טופל על ידי "פורום תקנה", לקח אחריות על מעשיו ועמד בכל הדרישות שהוטלו על ידי הפורום. לצד זאת, הרב קרים הדגיש כי הפרשייה לא הייתה ידועה למפקדי הרבנות הצבאית. "מפקדיו לאורך השנים ואני בכללם לא ידענו על כך, ומשעה שהדבר נודע לנו, פעלנו בהתאם לפקודות ולהוראות המחייבות בתיאום מעם כלל הגורמים הרלוונטיים.

"שירת בנאמנות ברבנות הצבאית במיטב שנותיו ולקח אחריות על מעשיו"

בסיום האיגרת כתב הרב הצבאי הראשי: "בצד הכרת הטוב למי ששירת בנאמנות ברבנות הצבאית במיטב שנותיו ולקח אחריות על מעשיו, חשוב היה לי להדגיש בי בפניכם את חובתנו המוחלטת להוקיע פגיעה מינית באשר היא ואת הצורך לעודד ככל האפשר תיקון ולקיחת אחריות".