בן גביר הכריע: ניצב אבשלום פלד ימונה למפכ"ל המשטרה

השר בן גביר החליט כי ניצב אבשלום פלד ימונה למפכ"ל משטרת ישראל הבא. כיום פלד מכהן כסמפכ"ל ומינוי יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה. בן גביר: "איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 17:26 כט באדר ב'

בן גביר הכריע: ניצב אבשלום פלד ימונה למפכ"ל המשטרה
אבשלום פלד, המפכ"ל הבא, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

המועמד של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא ניצב אבשלום פלד המשרת בימים אלו, כסמפכ"ל המשטרה, כך הודיע היום (ב') השר. המינוי יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה.

קצין בשיריון, שירת בימ"מ: המפכ"ל הבא של משטרת ישראל

ניצב אבשלום פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בחטיבת השיריון. פלד שירת במגוון רחב של תפקידי פיקוד וליבה, וביניהם מפקד יחידת גדעונים, מפקד תחנת בית שמש, מפקד מג"ב רמון, מפקד מרחב חברון ונגב, סגן מפקד משמר הגבול, סגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד אגף ההדרכה.

ניצב אבשלום פלד, המפכ"ל הבא

ניצב אבשלום פלד, המפכ"ל הבא, צילום: דטברטת המשטרה


מאז חודש אפריל 2023 משמש ניצב פלד כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ובלימודי האסלאם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובעל תואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו. בוגר לימודי תכנית קרימינולוגיה מאוניברסיטת וירג'יניה שבארצות הברית.

בן גביר ושבתאי, יסיים 40 שנות כהונה

בן גביר ושבתאי, יסיים 40 שנות כהונה צילום: Oren Ben Hakoon,FLASH 90

"האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל"

השר לביטחון לאומי בן גביר אמר: "ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל. פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. ניצב פלד הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו הההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי שהמדינה חבה לו על ארבעים שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל".