למד בעלי ונפצע בקרבות בעוטף: ראש הממשלה הודיע על מינוי מזכיר צבאי

ראש הממשלה בחר למנות את תת-אלוף רומן גופמן למזכיר הצבאי לראש הממשלה. זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. הקצין יועלה לדרגת אלוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 12:32 כט באדר ב'

למד בעלי ונפצע בקרבות בעוטף: ראש הממשלה הודיע על מינוי מזכיר צבאי
תא"ל רומן גופמן, צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נתניהו בחר למנות את תת-אלוף רומן גופמן למזכיר הצבאי לראש הממשלה, זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון, יואב גלנט, והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. גופמן יועלה לדרגת אלוף. במקביל, אלוף אבי גיל צפוי לסיים קדנציה בת שלוש שנים. מועד ההחלפה ייקבע בהתאם להערכת המצב.

חתר למגע עם מחבלים ונפצע באורח קשה

גופמן חתר למגע עם מחבלים במהלך המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר לאחר שאסף איתו מספר מתנדבי משטרה. בצומת שער הנגב הוא נתקל במחבלים, פגע בשניים, ונפצע קשה בברכו בחילופי האש שהתפתחו בזירה. בעבר גופמן למד במכינת בני דוד בעלי במסגרת תקופת לימודים מטעם הצבא וזאת במקביל ללימודיו האקדמיים.

גופמן נזף בחייליו: "אין מקום וחצי מקום בחטיבה ללוחמים לא יוזמים, לא נועזים"

כזכור, לגופמן היסטוריה של התבטאויות ביקורתיות על התנהלות הצבא, כך למשל בעבר שלח לחייליו מכתב זועם ביותר, לאחר שטנק לא הסתער בזמן היתקלות ברמת הגולן, וכינה את המעשה פחדנות. אל"מ גופמן נזף בחייליו על שנמנעו ממגע עם האויב במהלך התיקלות של סיירת גולני עם מחבלים ברמת הגולן: "אין מקום וחצי מקום בחטיבה ללוחמים לא יוזמים, לא נועזים. אין מקום בקרבנו לפחדנות ולהסתתרות מאחורי הפקודות שקיבלנו או לא קיבלנו לנוכח פני אויב".

"מצפה מכם בעת מגע עם האויב", הוסיף גופמן, "להערכת מצב אישית, לתוקפנות וליוזמה להשגת המשימה מעבר למצופה. לפעלתנות במרחב אי ודאות, לדחף קובע להפתיע את האויב בכל דרך. לכו למשימתכם, ואל תחזרו בלי לבצע".

גופמן נזף במטכ"ל: "יש כאן דפוס מאוד בעייתי שמתפתח"

קודם לכן, בסרט על הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט, ששודר בתאגיד כאן יצא גופמן נגד פורום מטכ"ל. "אתם לא מפעילים אותנו", אמר. "לאורך זמן יש כאן דפוס מאוד בעייתי שמתפתח ובעיקרו להימנע מהפעלת כוחות היבשה. ועדיין, במציאות הנוכחית, יש לנו הרבה מה להציע – ברצועת עזה, בלבנון ובסוריה, בכל מקום שיידרש. פעם אחר פעם למעשה אנו מספרים לאנשים שלנו שיש כלים יותר רלוונטיים. הם פחות יהיו איתנו וזה משפיע בקצה על הרצון להילחם. מה שעושה אותנו למפקדים קרביים לאורך זמן זה חיכוך עם הצד השני. אחרת זה מצב של מוות קליני".

במסגרת הסרטון נראה הרמטכ"ל הקודם איזנקוט עלה לדבר בכנס והשיב: "אני מתחבר לכל מילה שאמר פה מח"ט 7 על הרוח. הדרג הזה של המג"דים והמח"טים צריך להיות מוכן ל'היום מלחמה', הוא צריך לרקוע ברגליים כדי שיפעילו אותו. אני מבין את המשמעות שיש למפקדים שלא מתנסים בהפעלה לאורך זמן".