מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החרדים מחריפים את המאבק בגיוס: "גם מי שלא לומד תורה לא מתגייס"

ראשי ישיבות מובילים מהציבור החרדי- ספרדי הוציאו היום מכתב חריף בו הם תוקפים את כל מי שדוחק בהם להתגייס ומבהירים לתלמידים שלהם: "הוחלט פה אחד כי אסור להסכים על שום פשרות בנושא הגיוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 16:59 כח באדר ב'

החרדים מחריפים את המאבק בגיוס: "גם מי שלא לומד תורה לא מתגייס"
הפגנת חרדים נגד גיוס, צילום: דוברות המשטרה

ראשי ישיבות מובילים מהציבור החרדי- ספרדי הוציאו היום (א') מכתב לתלמידיהם בו הם מבהירים את עמדתם הנחרצת נגד גיוס לצבא, המכתב נפתח כך: "בימים אלו שעם ישראל זקוקים לשמירה עליונה, עלינו להתחזק ביתר שאת באמונה שלימה שרק התורה היא המגינה על עם ישראל והיא סוד קיומנו בכל הדורות".

"כל השמירה והניסים הם רק בזכות לימוד התורה וקיומה"

עוד מוסיפים הרבנים, כי: "כל השמירה והניסים הם רק בזכות לימוד התורה וקיומה, ואנו מתפללים בכל יום שה' יגן על כל היהודים המצויים בסכנה ובארץ אויב, שיחזרו לשלום לביתם" המכתב ממשיך בהתקוממות נגד כל מי שדוחק בהם להתגייס: "לדאבון לב דווקא בימים קשים אלו החליטו רשויות המדינה להצית ריב ומדון, ולצאת במלחמה כנגד ה' וכנגד תורתו בגזירות שונות, במטרה מכוונת להטמיע ולבולל את הציבור החרדי בתוך תרבות החיים החילונית היו לא תהיה".

המשך המכתב גדוש בהוראות ברורות על מה צריך בחור ישיבה לעשות: "אפילו בחור שאינו במסגרת לימודים אסור לו ללכת לצבא ולכל המסלולים השונים. וזאת התורה לא תהא מוחלפת. וידוע ומפורסם שגם כל המסגרות והמסלולים אשר הוגדרו כ"מותאמות לחרדים" הובילו לפריקת עול ולעבירות החמורות שבתורה רח"ל".

מכתב הרבנים

מכתב הרבנים צילום: ללא