מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עילת הסבירות? עמית סגל חושף פרטים על המינויים של פוגלמן

השופט עוזי פוגלמן מינה שני אנשי שב"כ לחקור את פרשת ההדלפה של פסק הדין שלך בג"צ בנושא עילת הסבירות, אלא שמסתבר כי אותם אנשי השב"כ היו חלק מהעתירה נגד עילת הסבירות בעצמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 15:31 כח באדר ב'

עילת הסבירות? עמית סגל חושף פרטים על המינויים של פוגלמן
השופט עוזי פוגלמן בדיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (א') במהלך דיון בועדת החוקה של הכנסת נחשף כי שני יוצאי השב"כ שמונו על ידי שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן לחקור את ההדלפה של בג"צ הסבירות ביקשו באוגוסט להצטרף לאותה עתירה ממש.

עמית סגל, שבעצמו חשף את טיוטת פסק הדין של עמדת בג"ץ בנושא עילת הסבירות, אותה הדלפה שפוגלמן מתכוון לחקור כתב היום (א') כך: "שני שב"כניקים שעמדתם בנושא הסבירות הביאה אותם לעתור לבג"צ מונו על ידי אותו בג"צ לצוד מקור עיתונאי שפוגלמן חושד שמגיע מהצד מתנגד הסבירות. נשמע לכם סביר?".

נזכיר כי לפני חודשיים הודיע פוגלמן על הקמת צוות בדיקה לבחינת ההדלפה התקדימית של פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות. בכתב המינוי לוועדה נאמר כי הבודקים ידונו בכל ההיבטים המערכתיים הנוגעים לגילוי מידע, וזאת לשם מניעת גילוי מידע אסור בעתיד. "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור", נכתב.

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירותהדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף פוגלמן בכתב המינוי, כי: "יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד. לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות לפעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה פני עתיד – אני ממנה בזאת צוות בדיקה".