כאוס בהפגנות בתל אביב: השוטר ביקש לעצור - הנהג קילל ודרס חמישה מפגינים

עימותים קשים בין שוטרים למפגינים במהלך המחאות בתל אביב | נהג האיץ ודרס חמישה מפגינים: אישה בת 50 נפצעה באורח בינוני עם חבלה בחזה, והשאר נפצעו באורח קל | גינויים מכל הקשת הפוליטית בעקבות התקרית

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 06/04/24 22:17 כז באדר ב'

כאוס בהפגנות בתל אביב: השוטר ביקש לעצור - הנהג קילל ודרס חמישה מפגינים
הנהג הדורס, רגע לפני הדריסה, צילום: איתי רזיאל

אירוע חמור במהלך ההפגנות בתל אביב: סמוך לשעה 22:00 נהג האיץ ודרס חמישה מפגינים ברחוב שאול המלך פינת מנחם בגין בתל אביב, זאת לאחר ששוטר ביקש ממנו לעצרו את הרכב. אישה כבת 50 נפצעה באורח בינוני עם חבלה בחזה וארבעה פצועים נוספים נפצעו באורח קל. כלל הפצועים פונו בהכרה לבית החולים איכילוב. הנהג הדורס נעצר והועבר לחקירה.

תיעוד: הנהג הדורס באירוע הדריסה הערב

מוקדם יותר, עשרות אלפים מחו בצומת קפלן בתל אביב בדרישה לעסקת חטופים והחלפת ראש הממשלה. הערב, לראשונה מאז המלחמה אישרה המשטרה לערוך את ההפגנה בצומת קפלן, ולא רק בדרך בגין. כשהמפגינים צעדו מערבה התפתחו עימותים קשים בין לבין שוטרים כשהמפגינים מבעירים מדורות על הכביש.

תיעוד: מעצר הנהג שדרס ופצע חמישה מפגינים

גנץ: "אירוע הדריסה בתל אביב מחריד וראוי לגינוי"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב: "אירוע הדריסה בתל אביב מחריד וראוי לגינוי. כולנו צריכים להשמיע קול ברור שמגנה כל אלימות. ההשוואה של המפגינים לאויבינו, והאשמתם ברצון לרצוח את ראש הממשלה, הם חוסר אחריות לאומית. ראוי שכל מנהיגי הציבור יתנהגו ברגישות לכל חלקי החברה, בייחוד בימים הקשים האלו. אני מבקש לאחל החלמה מלאה לפצועים, וקורא לכולם - אסור לחזור לימים שלפני 7.10".

לפיד: "בדורסים צריכה המשטרה לטפל במלוא חומרת הדין"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף: "אירוע הדריסה הערב בקפלן הוא תוצאה ישירה של ההסתה העולה מן הממשלה וממכונת הרעל. שולח איחולי החלמה לפצועים. בדורסים צריכה המשטרה לטפל במלוא חומרת הדין. לא ירתיעו אותנו ולא יגרמו לנו להפסיק להפגין עד שהחטופים יוחזרו והממשלה הנוראה הזו תיפול".

השר אלי כהן: "אסור לחזור לשנאה ולפילוג שהיו פה לפני 7 באוקטובר"

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, קרא להפסיק את האלימות ולהנמיך את הלהבות: "די לאלימות, עם אחד אנחנו! מגנה בתוקף את דריסת המפגינים ואת הכאת השוטרת בהפגנה בתל אביב. אסור לחזור לשנאה ולפילוג שהיו פה לפני 7 באוקטובר. זו המתנה הכי גדולה שאנו יכולים לתת לאויבינו. אפשר לחלוק, אפשר להפגין, אבל חייבים להנמיך את הלהבות".

השר מיקי זוהר: "‏כל הצדדים חייבים לגנות את האלימות והשנאה"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב: "אירוע הדריסה הערב הוא חמור ביותר ועל רשויות החוק לעשות הכל כדי להעמיד לדין את הדורס. ‏כל הצדדים חייבים לגנות את האלימות והשנאה שמופצת על ידי קיצונים שמנסים להחזיר אותנו אחורה. ‏אויבינו רק מחכים לקרע בינינו כדי שיוכלו לתקוף שוב, כפי שקרה רק לפני חצי שנה. חייבים לעצור את זה מיד".

קרעי: "ההדרדרות הזו, בהובלת ראשי השמאל לא מסייעת לאף אחד"

שר התקשורת שלמה קרעי יצא בביקורת נגד המפגינים ונגד הנהג הדורס וכתב: "לא דורסים מפגינים. נקודה. לא פוגעים בשוטרים. נקודה. לא זורקים לפידים בוערים אל עבר ביתו של ראש הממשלה. נקודה. לא משתמשים באלימות. גם אם המציאות שבה מאפשרים הפרות סדר וחסימת כבישים היא בלתי נסבלת, יש לנהוג באיפוק ולהיזהר מאוד. ההדרדרות הזו, בהובלת ראשי השמאל, בתוך ומחוץ לקואליציה, אל ה6.10, לא מסייעת לאף אחד וקורעת אותנו בעיצומה של מלחמה. זה בניגוד גמור לרוח הלוחמים שלנו".