מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל מרגיע: "אין צורך לאגור מזון"

ברקע החשש מ"יום ירושלים האיראני" שיחול מחר ולאחר תגבור וגיוס מערך המילואים, דובר צה"ל דניאל הגרי, מרגיע: "הנחיות פיקוד העורף נותרו ללא שינוי, נעדכן במידה ויהיה באופן רשמי ומסודר" | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 16:48 כה באדר ב' | עודכן בתאריך 04/04/24 19:36

דובר צה"ל מרגיע: "אין צורך לאגור מזון"
תקיפה ישראלית בלבנון, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

19:29 | שיחת ביידן ונתניהו הסתיימה

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, זאת ברקע החשש מתגובה איראנית, ולאחר התקרית של הרג עובדי הסיוע ברצועת עזה.

על פי הדיווח הבוקר (ה') בניו יורק טיימס, הנשיא ביידן ערך פגישה עם חברי הקהילה המוסלמית, ואז פנה אליו אחד האורחים והתוודה כי אשתו לחצה עליו שלא להגיע לפגישה, עקב תמיכתו של ביידן בישראל. הנשיא האמריקני הפתיע את המשתתפים בחדר כשאמר כי הוא "מבין" וכי ג'יל אשתו לוחצת עליו גם היא לסיים את הקרבות: "עצור את זה, עצור את זה עכשיו, ג'ו".

16:40 | ברקע החשש מתגובה איראנית - דובר צה"ל מרגיע: "אין צורך לאגור מזון"

ברקע החשש מ"יום ירושלים האיראני" שיחול מחר (ו'). לאחר תגבור וגיוס מערך המילואים, והודאת צה"ל גם על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות, דובר צה"ל מרגיע: "הנחיות פיקוד העורף נותרו ללא שינוי. אין צורך לקנות גנרטורים, לאגור מזון ולהוציא כסף מכספומטים. ‏כמו שנהגנו עד היום, אנחנו נעדכן מיד בכל שינוי במידה ויהיה באופן רשמי ומסודר".

איראן סייעה

כוחות איראניים, צילום: shutterstock

15:45 | צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה

במספר מרחבים בדרום לבנון מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור במרחבים יארון, עינתא, ומרון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר זוהו היום מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים בצת ושלומי, צה"ל תקף את מקורות הירי.

ברקע החשש מהסלמה איראנית - צה"ל תוקף בלבנון צילום: דובר צה"ל

14:45 | ראש אמ"ן באזהרה חריגה: "לא בטוח שהרע מאחורינו, לפנינו ימים מורכבים"

על רקע החשש הגובר מפני נקמה איראנית, ראש אמ"ן חליווה פנה בשיחה לפקודיו היום (ה') וטען כי "אני אמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו, אנחנו לפני ימים מורכבים". האמירה באה במסגרת שיחה עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר בעקבות פרישתו של ראש החטיבה, עמית סער, שעזב בעקבות גילוי גידול ממאיר.

ראש אמ"ן אהרון חליוה,

ראש אמ"ן אהרון חליוה,, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90