ברקע גל גיוסי המילואים: כך תקבלי עזרה בניקיון הבית לפני פסח

לאחרונה צה"ל שוב עיבה את מערך המילואים והעומס על בן או בת הזוג שנותרו בבית עלול להתגבר. בעזרת מאות מתנדבים, העמותה הירושלמית מציעה לבני הזוג סיוע במגוון תחומים, החל משמירה על הילדים ועד קניות או שיחה בשעות הקשות | איך נרשמים? כל הפרטים בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 14:04 כה באדר ב'

ברקע גל גיוסי המילואים: כך תקבלי עזרה בניקיון הבית לפני פסח
חיילי מילואים, בבית צריכים עזרה?, צילום: Michael Giladi,Flash90

מאז פרוץ המלחמה עומדים אנשי ונשות המילואים בקו הראשון של המלחמה ורבים מהם נעדרים מהבית למשך חודשים ארוכים. הגיוס התכוף והממושך ולעיתים גם הבלתי צפוי של אנשי המילואים משאיר בבית את בנות הזוג כשהן צריכות להמשיך את שגרת החיים ומטלות הבית כולן נמצאות על כתפייהם. בדיוק בשביל זה הוקמה עמותת "העוגן למשפחות המילואים".

העוגן למשפחות המילואים הוא ארגון ארצי שמבקש לסייע למשפחות אנשי המילואים במתן מענה עוטף המותאם לכל משפחה מתוך הקהילה. העמותה קמה ב-7.10, על בסיס סיוע שניתן למשפחות בעיר ירושלים עוד בתקופת מבצע בתקופת צוק איתן.

סיוע בניקיונות לקראת פסח

​פעילות הארגון מתבססת על מערך מתנדבים נפלא, ומנהלות ישוביות או שכונתיות יחד עם מטה מאורגן וצוות טכנולוגי מפואר שפועלים יחד בשיתוף פעולה. הארגון מציע עזרה בתחומים רבים, פיזיים וגם רגשיים. בין היתר אפשר לבקש סיוע בתחומים הבאים: עזרה עם הילדים, הכנת אוכל, סיוע בעבודות הבית, סיוע עם בעלי חיים, סיוע בהסעות, קניות וגם אירוח חברה למי שזקוק לכך.

לקראת פסח, מציעים בארגון סיוע בניקיונות לנשים הרות או לאחר לידה, זאת בשיתוף עם סנו. לרגל החג ושמירה על הילדים. חברת הכנסת לשעבר ומנהלת העמותה, רחל עזריה, מסרה: "בימים האלה לקראת פסח אנחנו עובדים ביתר שאת, מנקים 500 בתים של נשות מילואמניקים בתקופת המלחמה ומספקים ליווי רגשי למשפחות". על מנת לקבל את העזרה מהעמותה צריך להשאיר פרטים באתר ומלבד השירות המבוקש, להוסיף גם פרטים על מספר הנפשות בבית, כתובת ועוד הערות כלליות על הצרכים של מבקש הסיוע.

להצטרפות - https://forms.monday.com/forms/283d7bd8e98ba4fc2f2f1ab888c455a0?r=euc1