מיקי ברקוביץ' הוא חתן פרס ישראל בתחום ספורטאים מצטיינים

שר החינוך, יואב קיש, בישר כי מיקי ברקוביץ', מגדולי הכדורסלנים הישראלים, הוא חתן פרס ישראל לשנת תשפ"ד בתחום ספורטאים מצטיינים. יו"ר ועדת הפרס הוא שחקן העבר אלי אוחנה, וחברי ועדת הפרס הם פרופ' רוני לידור, מירי נבון ונטע ריבקין

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 10:20 כד באדר ב'

מיקי ברקוביץ' הוא חתן פרס ישראל בתחום ספורטאים מצטיינים
מיקי ברקוביץ', זוכה פרס ישראל, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

שר החינוך, יואב קיש, בישר היום (ג') כי מיקי ברקוביץ', מגדולי הכדורסלנים הישראלים, הוא חתן פרס ישראל לשנת תשפ"ד בתחום ספורטאים מצטיינים. ברקוביץ' זכה במגוון עשיר של תארים, מדליות ופרסים לאורך הקריירה שלו והוביל את מכבי ת"א בכדורסל ואת נבחרת ישראל להישגים פורצי דרך והצעיד את הכדורסל הישראלי לקדמת הבמה העולמית.

גדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים

חברי וחברות ועדת הפרס ציינו בנימוקיהם למתן הפרס כי ברקוביץ' הפך לאגדה בספורט הישראלי בשל הישגיו הגדולים ויוצאי הדופן בענף הכדורסל, הן ברמה האישית והן ברמה הלאומית, ונחשב לגדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים.

מיקי ברקוביץ

מיקי ברקוביץ' במדי מכבי תל אביב, שנות ה-80 צילום: Moshe Shai,FLASH 90

עוד ציינה הוועדה כי ברקוביץ' השפיע באופן עצום על הספורט בישראל ושימש כשגריר של ישראל באמצעות הספורט בכל העולם. ברקוביץ' נחשב לדמות מופת מעוררת השראה בכל בית בישראל למבוגרים ולצעירים כאחד, בשל הצטיינותו בספורט, אופיו ומורשתו המלווה אותנו עד היום, שנים אחר פרישתו ממשחק פעיל.