עירית לינור נפרדת: "המילה האחרונה האחרונה"

אחרי 25 שנה של הגשת התוכנית המפורסמת בגל"צ: "המילה האחרונה" עירית לינור כותבת פוסט פרידה, ומקדישה אותו דווקא לאורי אורבך: "לא התנהגו יפה לאורי בהפסקות שבין השידורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 22:47 כג באדר ב'

עירית לינור נפרדת: "המילה האחרונה האחרונה"
עירית לינור, צילום: ללא קרדיט

מפרוץ המלחמה התוכנית "המילה האחרונה" בהנחייתה של עירית לינור וקובי אריאלי ירדה משידור, בלי הצהרה חגיגית או הודעה רשמית. את מקומה החליפו עדכוני מלחמה שוטפים. היום (ג') הודיעה לינור באמצעות פוסט בפייסבוק כי התוכנית ירדה רשמית מגלי צה"ל.

"המילה האחרונה האחרונה. אני לא יודעת בדיוק מתי ירדה 'המילה האחרונה'. למעשה אחרי השבעה באוקטובר, כשלאף אחד (כולל אני) לא היה כוח או חשק לשבת באולפן ולהתווכח על פוליטיקה. מכל מקום, עכשיו זה רשמי: בימים א-ד בשעה 11:00 משודרת בגל"צ התכנית 'שגרת חירום' בהגשת עומר ירדני. ברכות ובהצלחה!".

"לא התנהגו יפה לאורי אורבך בהפסקות שבין השידורים"

בפוסט הפרידה, לינור בחרה לכתוב דווקא על ההתחלה של התוכנית, אי שם ב-1996: "התוכנית התחילה בבחירות שבהן הלכנו לישון עם פרס והתעוררנו עם נתניהו. את הפאנל הנחה יאיר לפיד והמשתתפים (שאני זוכרת) היו יאיר ניצני, אייל קיציס, גיל קופטש, יהונתן גפן ז"ל, אני ובחור דתי שלא הכרתי: אורי אורבך".

לינור משחזרת את הימים המתוחים שאחרי רצח רבין: "לא התנהגו יפה לאורי בהפסקות שבין השידורים. אחד המשתתפים סיפר לי לימים איך הבין שנים אחר כך- והצטער- על היחס שאורי זכה לו. אבל אורבך כמו אורבך - לא התרגש מהעקיצות וגם לא מתוצאות המידגם שניבאו ניצחון לפרס. אני אמנם הייתי אז שמאלנית על כל הראש אבל לזכותי ייאמר שלא עד כדי כך שאפספס סוגה עילית כמו אורי. ייתכן שהמשדר הזה אחראי להידרדרות הרוחנית והפוליטית שלי. כמעט 30 שנה חלפו, לך תדע".

"אני התחלתי, ואני זו שנשארה מספיק זמן כדי להיפרד"

לינור ממשיכה: "שנתיים אחרי הבחירות, בעודי סובלת גם משעמום וגם ממחשבות קודרות על פרנסה – תוצאה טבעית של מי שפוטרה מ'הארץ' ועדיין לא מצאה עבודה חדשה, התקשר אלי סגן מפקד גל"צ גיל עומר. הוא רצה להיפגש. היה לו רעיון. גיל חשב על תכנית זוגית מבוססת קונפליקט, הראשונה מסוגה ברדיו: ימין מול שמאל, דתי מול חילוני, תל אביב מול ירושלים. אולי יש איזה ימני-דתי שאת חושבת שתוכלי להגיש איתו תכנית כזו? אני חושבת שמייד עניתי: 'נדמה לי שיש מישהו כזה. פגשתי אותו באיזה פאנל. אורי אורבך'.

"מסתבר שגיל כבר חשב על הזיווג מראש, ויתר על כן, כששאל את אורי אורבך מול מי הוא ירצה להתמודד הוא השיב: עירית לינור: במהלך השנים התחלפו המגישים: אורי הגיש עם גידי גוב, אברי גלעד עם ג'קי לוי, אורי פרש לפוליטיקה ואת מקומו תפס קובי אריאלי. עוד שידרו יפעת ביטון, בן דרור ימיני, משה שלונסקי, ועוד רבים, טובים יותר או פחות. אבל אני התחלתי, ואני זו שנשארה מספיק זמן כדי להיפרד".