מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט משיב אש: "הפכו אותי לשמאלני. כשהם היו בגן חובה - רדפתי אחרי מחבלים"

סערה במהלך דיון ועדת חוץ וביטחון של הכנסת: חברת הכנסת לימור סון הר המלך תקפה את שר הביטחון שהשיב - "בניגוד לכאלה כאן שהפכו אותי לשמאלני, כשהם עוד היו בגן חובה אני רדפתי אחרי מחבלים"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 02/04/24 14:11 כג באדר ב'

גלנט משיב אש: "הפכו אותי לשמאלני. כשהם היו בגן חובה - רדפתי אחרי מחבלים"
גלנט, עומד בסירובו., צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

דיון סוער בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: במהלך סקירה שערך שר הביטחון בפני חברי הועדה על פעילות צה"ל בכלל הגזרות, חברת הכנסת טלי גוטליב דרשה שליטה ישראלית מלאה על עזה ואמרה: "אני חושבת שמי שבא לאנוס אותי ולרצוח אותי צריך לחטוף באבי אביו. רק שליטה ישראלית תראה לעזתים מה זה". גלנט השיב לה: "שליטה ישראלית בעזה לא אפשרית מבחינת סדר העדיפויות הביטחוני שלנו".

"לא להאמין שזה שר הביטחון של ישראל. פשוט בושה"

גלנט המשיך: "זה לא נכון למדינת ישראל ולא אסכים לכך - החלופה הכי פחות גרועה היא גורמים מקומיים שאינם חמאס". תשובתו של גלנט הכעיסה את חברת הכנסת לימור סון הר מלך שתקפה אותו בעקבות הדברים: "לא להאמין שזה שר הביטחון של ישראל. פשוט בושה".

"כשהם עוד היו בגן חובה אני רדפתי אחרי מחבלים"

שר הביטחון שאיבד את הסבלנות נוכח הדברים תקף בחזרה: "בניגוד לכאלה כאן שהפכו אותי לשמאלני, כשהם עוד היו בגן חובה אני רדפתי אחרי מחבלים בטוניס, בלוב, בלבנון וגם ביהודה ושומרון. לא צריך ללמד אותי".

גלנט: יש צורך חיוני בגיוס כוח אדם נוסף לצה"ל

במהלך הדיון שר הביטחון התייחס לצורך החיוני בגיוס כוח אדם נוסף לצה"ל, ואמר כי מערכת הביטחון נערכת בימים אלה לגיבוש מתווה כדי לאפשר גיוס של חלק הולך וגדל של הציבור החרדי, בתנאים שהולמים את אורך חייהם. השר גלנט פירט על המאמצים הנעשים במערכת הביטחון כדי להתאים את מסלולי צה"ל לגיוס הציבור החרדי, והדגיש כי ימשיך לפעול לחקיקה בהסכמה בנושא.