מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הכתב הצבאי בשיתוף מצמרר: "עד ה-7.10 ידעתי לספר על כל חלל שנהרג בשנים האחרונות"

600 חללי צה"ל מפרוץ המלחמה | דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה"ל, שיתף בתחושות וסיפר על עבודתו: "בביקור לפני כמה ימים באחד מאתרי ההנצחה הזמניים בעוטף, הבנתי שאני לא מצליח לזכור את השמות של כולם. מבחינתי זו חוויה מטלטלת ככתב צבאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 22:51 כב באדר ב'

הכתב הצבאי בשיתוף מצמרר: "עד ה-7.10 ידעתי לספר על כל חלל שנהרג בשנים האחרונות"
יום הזיכרון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם ההודעה הבוקר (ב') על נפילתו של סמ"ר נדב כהן, בן 20 מחיפה, בקרב בדרום רצועת עזה, הגיע מספר החיילים שנפלו במלחמה ל-600. ברקע הנתון הקשה הזה, דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה"ל, שיתף כי עד לפרוץ המלחמה הוא זכר כל פרט על הנופלים של השנים האחרונות - עד ה-7.10.

"הבנתי שאני לא מצליח לזכור את השמות של כולם"

"הבוקר ספרנו 600 חללי צה"ל מתחילת המלחמה", כתב קדוש. "בביקור לפני כמה ימים באחד מאתרי ההנצחה הזמניים בעוטף, הבנתי שאני לא מצליח לזכור את השמות של כולם. לא על כל שם אני יודע לספר מאיזו יחידה הוא, איפה נהרג ומתי".

"מבחינתי זו חוויה מטלטלת ככתב צבאי, כי עד ה-7.10 ידעתי לספר על כל חלל שנהרג בשנים האחרונות - איפה קרה האירוע, באילו נסיבות, ואת פרטי התחקיר", כתב קדוש - ועבר למסקנה: "זה רק חידד עבורי את המשימה - להמשיך לספר את הסיפורים של כל אחד ואחת מהם, ולעשות הכל כדי שכמה שיותר אנשים יכירו את השמות, הסיפורים, והגבורה שמאחורי המספר הזה - 600 חללי צה"ל".