חוק אל-ג'זירה עבר בקריאה שנייה ושלישית: "זרוע תעמולה של חמאס"

אושרה סופית הוראת השעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה | שר התקשורת: "אי אפשר לסבול שכלי תקשורת יפעל מתוכנו כנגדנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 18:44 כב באדר ב'

חוק אל-ג'זירה עבר בקריאה שנייה ושלישית: "זרוע תעמולה של חמאס"
צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה, המכונה "חוק אל-ג'זירה". 71 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו.

פרטי ההצעה

על פי הצעת החוק, במידה ששוכנע ראש הממשלה כי התכנים המשודרים בערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה – רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה, להורות על הפעולות הבאות: הפסקת שידורים של הערץ הזר, סגירת משרדי הערוץ הזר, מתן הוראה להסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר אם השרת שעליו אתר האינטרנט מאוחסן נמצא בישראל או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכני הערוץ הזר.

קרעי, הבעיה היא גנץ וגלנט

קרעי. שר התקשורת | צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לפני ההוראה של שר התקשורת, תובא בפני ראש הממשלה, שר התקשורת והקבינט או הממשלה, חוות דעת מקצועית אחת לפחות מטעם גורמי הביטחון בדבר התשתית העובדתית התומכת כי שידורי הערוץ הזר פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. הוראה של שר התקשורת כאמור תובא לפני נשיא בית משפט מחוזי או סגנו תוך 24 שעות, והוא רשאי להחליט לשנות או לקצוב את תקופת תוקפה. ההצעה קובעת כי תוקף ההוראה יעמוד למשך 45 ימים עם אפשרות הארכה למשך 45 ימים נוספים, והחוק יהיה בתוקף עד לסוף חודש יולי, או עד סיום המלחמה.

אי אפשר לסבול שכלי תקשורת יפעל מתוכנו כנגדנו

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, סיכם מטעם הממשלה: "ערוץ אלג'זירה משמש כזרוע תעמולה של חמאס. הערוץ מעודד את המאבק המזוין נגד ישראל. אי אפשר לסבול שכלי תקשורת, עם תעודות עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתית ועם משרדים בישראל יפעל מתוכנו כנגדנו, בוודאי בשעת מלחמה. קיבלנו כלי יעיל ומהיר לפעולה כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בביטחון ישראל וחיילי צה"ל ולהסית לטרור בשעת מלחמה".