הבלוף של נתניהו: הבטיח לסגור את אל ג'זירה - הסעיפים בחוק מראים אחרת

ראש הממשלה התחייב להעביר את חוק אלג'זירה ולפעול "מיידית" עם אישור החוק כדי לסגור את הערוץ, אלא שסעיפי החוק מגלים כי הוא ריק מתוכן: ספקיות הטלוויזיה הזרות יוכלו להמשיך כרגיל בשידורים והחוק לא יחול ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 01/04/24 15:35 כב באדר ב'

הבלוף של נתניהו: הבטיח לסגור את אל ג'זירה - הסעיפים בחוק מראים אחרת
הבלוף של נתניהו, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL, Gil C,Shutterstock

ראש הממשלה נתניהו התחייב הבוקר (ב') להעביר כבר הערב את חוק אלג'זירה ולפעול "מיידית" לאחר אישורו לסגירתו של הערוץ בהתאם לנהל החוק. אלא שסעיפי החוק מגלים כי כמעט ואין הלשכות משמעותיות להעברתו במליאת הכנסת.

כך תוכל אלג'זירה לעקוף את החוק - ובקלות

לפי סעיפי החוק שצפוי לעבור הערב את אישור הכנסת, החוק לא יחול על שידורים שיבוצעו מטלפונים סלולריים, אשר כיום מהווים תחלופה מספקת למצלמה עם מעטפת טכנית מספקת כגון חצובה ומיקרופון. בנוסף, החוק יחול על ספקיות טלוויזיה ישראליות בלבד כך שספקיות זרות יוכלו להמשיך לשדר כרגיל את שידורי הערוץ גם בישראל וכך גם אתרי האינטרנט.

הערוץ יוכל לפעול באופן חופשי ביהודה ושומרון

בנוסף החוק מגביל את הפעילות לסגירת הערוץ מחוץ לשטחי יהודה ושומרון באופן שאל ג'זירה תוכל להסתפק בהעתקת פעילותה לשטחי יהודה שומרון לצורך המשך השידורים. גם אם החוק יצא בסופו של דבר לפועל וראש הממשלה יחליט על חסימת הערוץ, לפי סעיפי החוק החסימה תבוצע ל-45 יום בלבד ותצריך אישור של שופט מחוזי.

פעילות הערוץ תוכל להימשך בערוצים בהם מרוכזים צופי הערוץ

ומעל הכל, תוקפו של החוק הוגבל מראש לארבעה חודשים בלבד או לסיום המלחמה לפי המוקדם מביניהם. משמעות החוק לפי סעיפיו הנוכחיים מגבילה אותו בעיקר לאוכלוסייה הישראלית. תושבי הרשות הפלסטינית וכך גם תושביה הערביים של ישראל אשר צורכים את שירותי הטלוויזיה מספקיות זרות יוכלו להמשיך לצפות בערוץ המסית באין מפריע - גם אם ייושם החוק.