שמחה רוטמן נגד עוזי פוגלמן: "הקים לעצמו משטרה"

אחרי שמממלא מקום נשיא בית המשפט העליון הורה על הקמת צוות בדיקה מיוחד שיבדוק את הדלפת פסק הדין בעניין עילת הסבירות, יושב ראש ועדת חוקה יכנס דיון בעניין: "מכוח איזו סמכות חוקית הוקם הצוות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 16:28 כב באדר ב'

שמחה רוטמן נגד עוזי פוגלמן: "הקים לעצמו משטרה"
שמחה רוטמן, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, הודיע לפני כחודשיים על הקמת צוות בדיקה לבחינת ההדלפה התקדימית של פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות, והיום (ב') מבקש יושב ראש עודת חוקה, שמחה רוטמן, לזמן דיון מיוחד בנושא ליום ראשון הקרוב. את הדברים פרסמה לראשונה טובה צימוקי ב-ynet.

לפי הדיווח, רוטמן אמר כי "מתברר שממלא מקום הנשיא פוגלמן הקים לעצמו משטרה מיוחדת". רוטמן פירט: "אני מבקש לברר מכוח איזו סמכות חוקית הוקם הצוות, כיצד נבחרו חבריו והאם הם מתשאלים עובדים של בתי המשפט או שופטים". בנוסף, מבקש יו"ר ועדת חוקה לבדוק האם ישנה חובה להיענות לחברי צוות הבדיקה.

השופט עוזי פוגלמן בדיון

השופט עוזי פוגלמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פוגלמן עם הקמת צוות הבדיקה: פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור

נזכיר כי ערב פרסום פסק הדין חלקים ממנו פורסמו על ידי העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, ובית המשפט היה כמרקחה. פוגלמן מינה ועדה בהשתתפות מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר, חגי אבימור, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס, איל דגן, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס והשופטת ד"ר קרן אזולאי, רשמת בית המשפט העליון, וכתב: "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור. צוות הבדיקה ימפה את שיטות העבודה הפיזיות והטכנולוגיות בבית המשפט ואת הפרצות האפשריות לדליפת מידע".

"יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד. לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות לפעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה פני עתיד – אני ממנה בזאת צוות בדיקה", הוסיף עוד פוגלמן.

הדיון בבג"ץ בעילת הסבירות