"חנופה לקטארים": בן גביר דורש מנתניהו לזמן את גלנט לבירור מיידי

אחרי מכתבם של הורים ללוחמים ביחידת אגוז בו טענו כי מבנים קטאריים מקבלים חסינות, השר לביטחון לאומי במכתב לנתניהו: "מיטב בנינו לא נשלחו למות בקרבות כדי שתומכי החמאס בקטאר לא יחששו לנכסיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 15:44 כב באדר ב'

"חנופה לקטארים": בן גביר דורש מנתניהו לזמן את גלנט לבירור מיידי
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר היום (ב') מכתב לראש הממשלה נתניהו, בו קרא לו לזמן בדחיפות את שר הביטחון יואב גלנט לבירור - זאת בעקבות המכתב ששלחו הורי לוחמים ביחידת אגוז. הורי הלוחמים טוענים כי חיי בניהם לא נמצאים בראש סדר העדיפויות וכי מבנים קטאריים מקבלים חסינות.

"עיסוק בפעולות מפורכות"

השר בן גביר מציין במכתבו לראש הממשלה כי גם אליו הגיעו עדויות זהות מפי לוחמים ומפקדים בשטח, וכותב לנתניהו: "מיטב בנינו לא נשלחו למות בקרבות כדי שתומכי החמאס בקטאר לא יחששו לנכסיהם, או כדי שמדינת ישראל תזכה ליחס מעט פחות שלילי מהתקשורת הבינלאומית - אלא כדי להכריע את חמאס ולהשיב את החטופים. אין שום סיבה לסכן את לוחמינו הגיבורים לשם מטרות של יחסי ציבור וחנופה לקטארים".

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

לאור הדברים, קרא השר בן גביר לנתניהו במכתבו לזמן את שר הביטחון גלנט לבירור: "אבקשך לזמן באופן מיידי את שר הביטחון לבירור, ולהורות לו להנחות את הצבא באופן מיידי לאפשר יד חופשית ללוחמינו לחסל את האויב והמבנים בהם הוא מסתתר, ללא סיכון מיותר של חייהם, לצד הפסקת עיסוקם בפעולות מופרכות שאינן פועלות להשגת מטרות המלחמה: חיסול החמאס והשבת החטופים".

מכתב ההורים

במכתב שנשלח אתמול (א') לנתניהו, גלנט והרמטכ"ל, כתבו ההורים כך: "נודע לנו שמבנים בבעלות קטארית, מקבלים חסינות וקיימות הנחיות למזעור פגיעה, והבנים נאלצים לבצע פעילות כירורגית במקום כתישה אגרסיבית, על חשבון ביטחונם האישי. חיי בנינו יקרים יותר מחיי אוכלוסיית האויב או אינטרסים אחרים. אנו דורשים מכם: אנו מפקידים בידיכם את היקר לנו מכל, שמרו על חיי בנינו הלוחמים! אסור שספיחי המחדל הנורא של טבח שמחת תורה ימשכו אל תוך ניהול המלחמה – על גבם של בנינו הלוחמים".