מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "אני עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו, לדרישות חמאס יש השלכות שאני לא יכול לפרט"

ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים: "אני עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו הביתה" | על חזרת חמאס לצפון הרצועה: "יש לזה השלכות ביטחוניות" | יש עתיד ביקרו את דבריו

אביה גלס אביה גלס, חדשות כיפה 31/03/24 19:58 כא באדר ב'

נתניהו: "אני עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו, לדרישות חמאס יש השלכות שאני לא יכול לפרט"
צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (א') מסיבת עיתונאים בה התייחס לאפשרות בצה"ל יכנס לרפיח שברצועת עזה, ובנוסף למגעים על עסקת חטופים נוספת. "מי שאומר שאני לא עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו - טועה ומטעה", הדגיש, והוסיף: "בזמן שאנחנו הגמשנו עמדות חמאס הקשיח עמדות. לדרישות חמאס יש השלכות שאני לא יכול לפרט".

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

נתניהו: "אני עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו הביתה"

בהמשך פנה נתניהו למשפחות החטופים: "קשה לדמיין את ייסורי המשפחות שדואגים לגורל יקיריהן. יקיריהן הם יקירינו. עמית סוסנה ואחרות נתנו עדויות מטלטלות והן מרתיחות את הדם. נפגשתי בחמישי והיום המשפחות. אני עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו הביתה"

לדעת נתניהו, חמאס דורש חזרה לא מבוקרת של מחבלי חמאס לצפון הרצועה, ולדבריו: "יש לזה השלכות ביטחוניות". "בכל פעם שמגיע מידע מודיעיני מדויק אני מאשר פעולות חילוץ. אבל עיקר המאמץ זה לחץ צבאי ומו"מ נחוש ועיקש", אמר.

סינוואר, חמאס דוחה את העסקה

סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

"הקריאות לבחירות עכשיו יביאו לסיום המלחמה"

עוד התייחס נתניהו להפגנות הרבות שמתנהלות נגדו ונגד ממשלתו בקריאה חד משמעית לבחירות, ולהחזיר את החטופים עכשיו, לדעת רבים מהמוחים בכל מחיר: "הקריאות לבחירות עכשיו יביאו לסיום המלחמה, יקפיאו את המו"מ, והראשון שיברך על כך יהיה חמאס".

יש עתיד נגד נתניהו

מפלגת יש עתיד הגיבה לדברי נתניהו: "נתניהו בעוד מסע"ת מנותקת ממשיך למכור לציבור את הביטוי הריק "ניצחון מוחלט" שבפועל הכל תקוע. הוא לא מצליח להשיב את החטופים, את העקורים והביטחון האישי. הכלכלה קורסת, יוקר המחייה חונק וממשלתו על כלל חבריה מעדיפה משתמטים ופגרה על חשבון חיילנו בימי המלחמה. איתו רק נפסיד. בחירות עכשיו!"