מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נחשפו הקלטות הקשר מחמ"ל נחל עוז בשבעה לאוקטובר

התצפיתנית רב"ט מיה ויאלובו פולו, שנפלה בשבת השחורה, הייתה במשמרת ברגע שבו פרצו מחבלי חמאס לשטח ישראל. היא ראתה במצלמות את הריסת הגדר על ידי דחפורים ואת האופנועים שמתקרבים. בהקלטה שפורסמה נשמעים הדיווחים שהעבירה – עד שהמצלמה שלה יצאה מכלל פעולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 11:13 כא באדר ב'

נחשפו הקלטות הקשר מחמ"ל נחל עוז בשבעה לאוקטובר
נחל עוז בשבעה לאוקטובר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

רב"ט מיה ויאלובו פולו הייתה תצפיתנית במוצב נחל עוז. בבוקר שמחת תורה, השבעה באוקטובר בשעה 06:30, היא הייתה במשמרת בחמ"ל המוצב. שם ראתה ודיווחה בגבורה ובקור רוח בלתי נתפסים על הרגעים הראשונים של המלחמה. בהקלטות הקשר שפורסמו היום (א') נשמעת ויאלובו פולו, שנפלה במוצב נחל עוז, מדווחת על מה שקלטה המצלמה בגזרה שעליה היא מופקדת. כך על פי סדר יום עם קרן נויבך, כאן רשת ב.

בקור רוח דיווחה על כניסת המחבלים למוצב

ב-06:30 דיווחה ויאלובו פולו: "תחנת דיאגו מ-91 שימו לב, קבלו טומהוק בעקבות 4 אנשים בקו דיווח 83, אשרו קבלה". בהמשך עוד הספיקה לדווח על כניסת המחבלים הבודדים, דרך פריצת הגדר על ידי דחפור וכניסת המחבלים על אופנועים ועד ל-06:35 – שבו היא מכריזה "קבלו פרש טורקי, יש אנשים על הגדר".

לוחם צה"ל סמוך לקיבוץ נחל עוז

לוחם צה"ל סמוך לקיבוץ נחל עוז, צילום: פלאש 90

"מיה הייתה קורעת מצחוק, כזו שאת הכי רוצה להיות חברה שלה"

מיה ויאלובו פולו מגבעתיים התגייסה להיות תצפיתנית אחרי שרופא אישר לה שהיא בגובה 1.50 מטר, למרות שהייתה טיפה פחות. הקרובים לה ספדו: "היא הייתה קורעת מצחוק וידעה לעוף על החיים. כזו שאת הכי רוצה להיות חברה שלה ותמיד מרימה כל מסיבה".