חוק הגיוס התכנית של החרדים בסכנה: היועמ"שית בעוד מכתב דרמטי

לאחר פקיעת החלטת הממשלה שפוטרת את אלו ש"תורתם אומנותם" מלהתגייס לצבא, החליטה היועמ"שית כי החל ממחר יש לגייסם על פי דין. עוד אמרה: "אסור לפצות את החרדים במסלולי תקציב עוקפים בג"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 18:12 כא באדר ב'

התכנית של החרדים בסכנה: היועמ"שית בעוד מכתב דרמטי
היועמ"שית בהרב מיארה, צילום: Shir Torem/Flash90

על רקע קיצוץ תקציבי הישיבות: היועמ"שית גלי בהרב מיארה שיגרה מכתב למשרד החינוך והביטחון, בו הבהירה כי אסור לפצות את החרדים במסלולי תקציב עוקפים בג"ץ, כלומר לא באמצעות הגדלת תקציבי הישיבות, ודרכים אחרות. לדעת היועמ"שית, כל דרך כזו היא הפרה של צו בג"ץ. בתוך כך הדגישה היועמ"שית, כי החל ממחר, 1.4.2024, יש להתחיל לגייס חרדים על פי דין, זאת לאחר פקיעת החלטת הממשלה שפוטרת אותם מלהתגייס לצבא.

עקיפה של חובת הגיוס - שינוי תקנות וחקיקת חוק דיחוי

הדבר קורה כאמור על רקע הדיווח על קיצוצים בתקציבי הישיבות. בכירים במפלגות החרדיות מסרו לחדשות כיפה כי הדרישה שעולה כעת על הפרק היא שינוי מידי של תקנות התמיכה כדי להחזיר את תקציב הישיבות, ולאחר מכן חקיקת חוק דיחוי מוצמד לחוק יסוד לימוד התורה.

הפגנת חרדים נגד גיוס

הפגנת חרדים נגד גיוס, צילום: דוברות המשטרה

היועמ"שית: "ללא חוק גיוס, הממשלה לא תוכל להעביר כספים לישיבות"

כזכור, לפני כשבוע היועצת המשפטית לממשלה הגישה את עמדת המדינה בתגובה לעתירות נגד העברת כספים לישיבות החרדיות, וטענה כי ללא חוק גיוס, הממשלה לא תוכל להעביר כספים לישיבות. היועצת כתבה לבג"צ כי "היעדר מסגרת נורמטיבית שתאפשר את דחיית שירותם או את אי גיוסם של תלמידי הישיבות כדין, תשליך על חוקיות מתן התמיכות בגין אותם תלמידים בהתאם למבחני התמיכה".