מנכ"ל הציונות הדתית על החוויה הקשה מעזה: "בסוף המראות חקוקים בנו"

אחרי שחזר מעזה, שיתף מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, שלחם כמפקד צוות צלפים במלחמה ואמר: "יש שלוש תמונות בעיבוד שעשינו אחרי המלחמה". את הדברים אמר בכנס כיפה - האומץ לדבר על זה, הוא הוסיף: "הלגיטימציה שיש היום ללוחם שאומר שהוא נפצע בנפש והצבא מטפל בו ראויה לציון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 14:30 כא באדר ב'

מנכ"ל הציונות הדתית על החוויה הקשה מעזה: "בסוף המראות חקוקים בנו"
יהודה ולד בכנס כיפה, היוםיהודה ולד, צילום: יוסי זליגר

במסגרת המושב "לנפש אין שכפ"ץ" בכנס כיפה - האומץ לדבר על זה, אמר יהודה ולד, מפקד צוות צלפים ומנכ"ל מפלגת הציונות הדתית על תהליך העיבוד שעברו הוא וחייליו לאחר הלחימה בעזה. בכנס שיתף: "יש שלוש תמונות בעיבוד שעשינו אחרי המלחמה והחיילים שלי ציינו שלקחו איתם הביתה".

לטהר את הבתים לפני שאנשי זק"א נכנסים לטיפול בגופות

שלושת הדברים שציין ולד היו הכניסה של חייליו לכפר עזה בבוקר ה-7 באוקטובר, תקרית דו"צ שחוו החיילים וכן היתקלות עם מחבלים בעזה. הוא משתף: "קפצנו לכפר עזה ב-7 לאוקטובר והתופעות הראשונות זה נעליים אדומות ופצועים שמגיעים לשער היישוב, ושם זה הבום הראשוני אחרי שאתה מגיע משמחת תורה". המשימה שהוטלה עליהם מספר ולד הייתה לטהר את הבתים לפני שאנשי זק"א נכנסים לטיפול בגופות.

"לנפש אין שכפ"ץ, מתוך כנס כיפה

"לנפש אין שכפ"ץ, מתוך כנס כיפה צילום: יוסי זליגר

"בחרתי את החיילים המבוגרים כדי שהצעירים לא יקחו קשה את המראות"

"בחרתי את החיילים המבוגרים כדי שהצעירים לא יקחו קשה את המראות. ולמרות כל מה שעברנו בתוך רצועת עזה, בסוף המראות חקוקים בנו". ולד משתף גם בתקרית הדו"צ ואומר: "תמונה נוספת שצה"ל לא מדבר עליה ובצדק זה מקרי הדוצ"ים. אצלנו בפלוגה היה אירוע שבו חיילים שלנו נפלו מירי כוחותינו. שחייל יודע שהוא הרג לוחם אחר וזה גם המפקד והצוות שלידו, זאת מציאות מאד מורכבת".

"תמונה אחרונה שהעלנו היא משימה לטיהור בית שהיו בו מחבלים. לפני הכניסה לבית נתקלנו וחייל קיבל כדור לפרצוף ומילואמניק שהוא רופא עשה לנו ניתוח חירום במקום והציל את חייו. הלגיטמציה שיש היום שלוחם אומר שהוא נפצע בנפש והצבא והחברים מטפלים בו, ראויה לציון ואנחנו כחברה צריכים להיות מרוצים מכך".